Foto's geplaatst - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Foto's geplaatst - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Foto's geplaatst

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

01 April 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Er zijn foto´s geplaatst bij het vorige verslag. Internet doet al het hele weekend moeilijk maar nu dan toch gelukt. De planning is als volgt: ik vertrek dinsdag om 6 uur 's morgens met de bus maar Thailand/Bangkok. Daar overnacht ik en neem woensdag het vliegtuig terug naar huis. Ben woensdagavond weer terug.
Greet, het spelletje Uno viel enorm in de smaak. Dat hebben we veel gespeeld met de jongens.Mieke, de ballen zijn bij een schooltje terecht gekomen.Zij gaan er voor zorgen dat de kinderen ermee kunnen spelen en weer inleveren. Zo hebben vele kinderen er iets aan.De muziekdoosjes waren een super succes. Ik heb er een heel leuk filmpje van gemaakt. Kleding is goed terechtgekomen. Romy, de slofjes die jouw moeder gemaakt heeft hebben een goede bestemming gevonden bij diverse baby's. Clau, de handpop gebruikt bij de conversatieles Engels.
Franca, het mini altaartje heeft mij er door heen getrokken evenals het beschermengeltje van Ton en Romy. Dank allemaal!

Liefs en tot snel.

• 01 April 2012 - 15:20

Els:

zo indrukwekkend allemaal.....
    alle sterkte met het afscheid nemen en de emotie....zeg maar tot ziens want ook dit ben jij! liefs, els

• 01 April 2012 - 15:20

Els:

zo indrukwekkend allemaal.....

• 01 April 2012 - 16:13

Marie/louise:

goede reis terug, tot snel xxx

• 01 April 2012 - 18:34

Liesbeth L:

lieve Poala,
    wat zal ik je verslagen gaan missen :) Wij zijn er allemaal ook een beetje geweest door jouw dagboek en mooie foto's. Wat bijzonder wat je daar hebt gedaan en meegemaakt hebt en.... wat zal het heerlijk zijn om weer naar je mannen te gaan.Ggeniet nog een paar dagen van het lekkere weer, want het is hier gewoon weer winter en voor daarna een goede reis en een fijne thuiskomst. liefs liesbeth

• 01 April 2012 - 20:15

Yvonne:

Lieve Paola, ook ik zal je verslagen missen, was fantastisch je weken daar mee te maken op deze manier. Een hele goede reis terug naar huis. Dikke kus Yvonne

• 02 April 2012 - 06:54

Moppie:

Lieve Paola ik wens je een voorspoedige reis terug.
    Je hebt vruchtbare weken gehad en heel goed werk gedaan, je zult er zeker een voldaan gevoel van over houden, geweldig wat je hebt bereikt!
    Ben je al aan het inpakken?? laat die mooie grote spinnen maar daar, het is voor hen hier veel te koud!
    Groetjes xxx moppie

• 02 April 2012 - 17:07

Jacques G.:

Paola, ik heb alle verslagen en foto's nog bekeken. Je laatste weken waren nog bijzonder. Het zit er op en je kunt er trots op zijn dat je zo bezig bent geweest. Ik zie je graag weer in Amstelveen om te verhalen.
    groeten, Jacques

• 03 April 2012 - 05:48

Laura:

Goeie reis terug zussie! En tot gauw. Je kunt terugkijken op bijzondere en mooie weken.
    Kus, Lautje

• 03 April 2012 - 05:48

Laura:

Kus, Lautje

• 04 April 2012 - 06:05

PNB:

Lieve Paola,

Goede terugreis en welkom thuis!
    En vooral genieten van je mannen, spinvrije WC en je eigen bedje.

Kus

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja, het vergeten land van Azie

Aangezien Cambodja ooit een belangrijk deel van het Khmerrijk was, is ongeveer 90% van de bevolking Khmer. Door de oorlogen die het land de laatste decennia geteisterd hebben is de bevolking nauwelijks gegroeid.Tijdens diverse oorlogen werden miljoenen mensen vermoord.De etnische bevolkingsgroepen hebben het nog steeds niet makkelijk. Onder het bewind van Pol Pot in de jaren '70 werden ruim de helft van de Cham bevolking uitgemoord. Ondanks een geboortepercentage van ongeveer 5% telt Cambodja een kleine 9 miljoen mensen, slechts 2 miljoen meer dan in de jaren '70. Deels is dit te wijten aan de hoge kindersterfte. De gemiddelde levensverwachting is 50 jaar.
Hoewel er de laatste jaren veel bereikt is, leven veel mensen onder de armoedegrens. De gezondheidszorg is gebrekkig en er is een tekort aan ervaren docenten. Hierdoor maken slechts 27 van de 1000 kinderen hun middelbare school af.
Ik vertrek 1 maart richting Cambodja en ga gedurende 5 weken als verpleegkundige werken in die Cambodjaanse medische post op het platteland, die ik in 2010 heb bezocht. Meer dan mijn energie en kennis kan ik niet geven, maar met financiële ondersteuning kan ik de mensen ook echt daadwerkelijk helpen om hun dagelijkse leven draaglijker, en wellicht iets plezieriger, te maken.
Vele familieleden, vrienden en de mensen van de kerkgemeenschap hebben een donatie gedaan en hiervoor wil ik hen allen hartelijk bedanken.