Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Ko Phangan

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

09 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Inmiddels zijn we op de terugweg naar Bangkok en wachten we op onze vlucht vanuit Surathani. We moeten zo nog een uurtje vliegen. We hebben nog wat extra tijd dus duik ik even achter de computer om onze dagen op Ko Phangan te beschrijven. We vertrokken met de boot naar Phangan. Nou ja..bootje. Geen pier, dus moesten we door het water met onze bagage om de longtailboot te op te kunnen. Echt komisch.
We verlieten Ko Samui en na een uurtje dook Phangan op. Een wonderschoon eiland met ontzettend veel heuvels en bergen helemaal begroeid. Rotsen voor de kust en ertussen kleine baaitjes met wit zand. Kan het romantischer?
Na een prachtige tocht van 2 uur over de Golf van Thailand bereikten we onze baai. Woow..Ons vorige hotel had twee nachten in een resort geboekt, daar zaten we niet echt op te wachten, liever wilde we een bungalowtje aan het strand, maar volgens insiders zat het eiland helemaal vol ivm Full Moon. We stapten de boot uit, door het water met onze koffertjes en een klein stukje verder lag ons resort. Ja het zwembad was geweldig. De baai prachtig, water helder, sfeer zwoel en relaxed. Onze bungalows vielen tegen. Superklein en prefab. We keken en vonden 50 meter verderop een prachtige houten bungalow voor ons gezin. Een groot balkon, hangmat en uitzicht op zee. We besloten de volgende dag weer te verkassen. Inpakken en wegwezen.Dit beviel veel beter. Heerlijk de ruimte en het uitzicht..formidabel. Het enig was dat er geen gordijnen voor de ramen hingen waardoor wij met ooglapjes op moesten slapen.
We hebben deze dagen genoten van zon,zee, rust en lange avonden op het strand. 's Avonds zijn er diverse barretjes en restaurantjes waar je heerlijk iets kan drinken. Overdag wandeling langs het strand, spelletjes doen, zwemmen, boekje lezen...gewoon bijkomen en genieten van al dit moois. Het dorpje erachter bestaat uit een hoofdstraat...zandweg met vele kuilen. Kleine eethuisjes en vele locale winkeltjes. We zijn verliefd geworden op dit eiland maar ook op Thailand. Dit eiland lijkt nog ongerept en rustig. Het is nergens mee te vergelijken. De laatste avond hebben we een " Fire Balloon" opgelaten. Een grote lampion die door de warme lucht van een vuurtje heel hoog en lang mee kan vliegen met de wind. Een mooie afsluiter voor deze dagen.
De mannen hebben nog gedoken. Een introductieduik bij Sail Rock. Die belevenis willen ze liever zelf omschrijven. Terecht..ik was ook mee om te snorkelen maar werd erg zeeziek waardoor mijn dag in duigen viel. Geen vis gezien.
Misschien komr er nog een laatste berichtje vanuit Bangkok..anders tot snel in Nederland.

• 08 Augustus 2009 - 12:30

T&R:

Mocht je dit nog lezen:
    geniet na en een veilige reis naar huis!
    Liefs

• 08 Augustus 2009 - 13:46

Annelies:

Goede terugreis en tot gauw!
    Liefs Annelies

• 08 Augustus 2009 - 15:35

Jolande:

Geniet ook van de thuisreis.. Eenmaal hier is Thailand heel snel weer heel ver weg!!
    Wel weer gezellig je te zien volgende week.
    Liefs, Jolande.

• 09 Augustus 2009 - 10:49

Greet :

Wat heerlijk romantisch allemaal. Ben benieuwd naar alle verhalen. Zie je volgende week op het werk. Een rustig vlucht en geniet nog even van je rust. Liefs Greet

• 09 Augustus 2009 - 11:24

Nr 15:

Heb zaterdag ochtend een goed gesprek gehad met jullie Cavia. Hij vertelde me dat ie toch wel heftig teleurgesteld was en dat ie eigenlijk best mee had gewild. Hij wilde met alle geweld bij ons in komen wonen en ik heb moeten praten als brugman om hem er van te weerhouden dat ie gelijk met me meeliep naar nr15. Ik heb hem uitgelegd dat het eten in Thailand erg tegenviel, het erg warm was en de douche te wensen overliet en het beddengoed ook niet al te fris was. Na wat morren heeft hij zich hier schoorvoetend bij neergelegd maar hij vertelde me dat ie er toch nog een hartig woordje met jullie over wilde wisselen en dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is. Dus bereid jullie maar voor op een stevige preek. Ik denk dat wat extra aandacht op z'n plaats is om hem over z'n teleurstelling heen te helpen.

De Cavia fluisteraar van nr 15