Verbazing - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Verbazing - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Verbazing

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

23 Augustus 2009 | Nederland, Amstelveen

Inmiddels zijn we weer veilig thuis en worden we weer opgeslokt door de onze dagelijkse bezigheden. Toch wil ik dit reisverslag afsluiten met nog wat foto's en onze belevenissen op de laatste dag in Bangkok. Heb ik mijn gouden muiltjes aangehad? En wat hebben wij op de laatste dag in Bangkok gedaan,en hoe verliep onze reis van Ko Phangan naar Bangkok?
De reis van Ko Phangan( Ao Thong Nai Pan Yai) naar Bangkok duurde ruim 12 uur. In totaal hebben wij 6 vervoersmiddelen nodig gehad om in Bangkok aan te komen. Het beloofde een lange reisdag te worden maar de jongens reageerden: hier is reizen altijd leuk, je ziet van alles en maakt altijd wel weer iets mee. Dat klopte: onze taxi die ons naar de veerboot zou brengen bleek overvol dus werden wij door de ouders van de eigenaresse van de bungalow naar Thong Sala gebracht. De jongens achter in de bak van de "pick-up"samen met de bagage en wij voorin. Dat je hier een 4wheeldrive nodig hebt, werd duidelijk...de weg naar Thong Sala was niet geasfalteerd en bestond uit zand, kuilen, geulen en gaten...mijn zeeziek gevoel werd hierdoor lichtelijk aangewakkerd! Marc en Luuk vonden het een belevenis terwijl Dirk en ik hoopten dat ze niet gelanceerd zouden worden.
Aangekomen vij de veerboot (toch maar iets ingenomen tegen zeeziekte!)bleek dat we naar een andere pier moesten. Over een smal richeltje met de koffers naar de volgende pier. We leken wel een stel mieren. We waren natuurlijk niet de enige. Enfin...de goede boot gevonden, stoelen gevonden en onze lunch aangeschaft...chips. Er was niets anders.
Na een boottocht van 2,5 uur kwamen we in Surat Thani aan. Vanuit daar met een touringcarbus verder, toen overstappen op een klein busje die ons maar het vliegveld bracht. Geen sterveling te bekenen. Luchthaven praktisch helemaal verlaten...we waren dus wat aan de vroege kant. Inmiddels betrok het weer, begon het te regenen en te onweren en zag ik het niet zitten om dat kleine vliegtuigje in te gaan. Niemand leek zich hierover zorgen te maken dus probeerde ik het van me af te zetten. Pfff..Enfin om 22.30 uur landden we in Bangkok.Inmiddels gaar van het vele reizen kwamen we aan in ons hotel en konden we het niet meer opbrengen om ons om te kleden en naar de Skybar te gaan. Dat is dus een wens die we volgende keer in vervulling laten gaan.
Echt trek hadden we ook niet maar misschien een klein rijsthapje...Marc en Luuk gingen douchen, Dirk en ik gingen op zoek naar iets eetbaars. Vanuit onze hotelkamer zagen we gekleurde parasolletjes...dat ziet er gezellig uit. Dus hup...daar naar toe. Nu reizen we toch al 3 weken door Thailand en nog vallen we van de ene verbazing in de andere. We kwamen terecht op een markt, het was inmiddels al 23 uur. Overal groente, fruit,kruiden. Een pracht gezicht.
Al die geuren maakte dat ik misselijk werd. Daarna kwamen we vleeskramen tegen. Halve karkassen van varkens lagen op een houtblok en werden tot karbonades en spare-ribs gehakt. Daartussen liepen wat ratten op zoek naar lekkers..toen een pick-up met in de laadbak opeen gestapelde, geslachte varkens. Niet gekoeld, niet afgedekt...zo los. hoe is het mogelijk at wij niet ziek zijn geworden tijdens deze vakantie....als je dit zag is het een wonder! Het rijsthapje hebben we gelaten voor wat het was en met cola, ice tea en zakken chips togen we naar ons hotel.
De volgende dag besloten we met de taxi naar de grootste openlucht markt ter wereld te gaan. Hier is van alles te koop. Souveniers, kleding, heerlijk eten, en zelfs dieren! De markt bestond uit meerdere gedeelten. Het toeristische gedeelte en het meer onbekende gedeelte. We begonnen bij het toeristenstuk. Druk maar superleuk! We kwamen bij het dierengedeelte terecht. Inmiddels op de hoogte gebracht dat het nogal schokkend was. En dat bleek. Het leken speelgoedkonijntjes aangekleed en wel. Wat bleek..het waren echte witte konijntjes met rokjes aan. Verder allemaal( echt veel!) puppies en kitten die blaften en miauwden om aandacht te trekken naar de winkelende nieuwe bazen..Sommige puppies lagen dood te gaan, veel te vroeg bij moeders vandaan gehaald. Andere hadden wonden, zaten zich te krabben of te bijten. Nergens mochten we foto's maken. De verkopers waren agressief.."no photo, no video" schreeuwden ze je toe. Ik heb wel iets kunnen vastleggen..Verder winkels met kleding. Eerst dacht ik..he kinderkleding bij de dierenverkoop sectie. Nee.. het bleek kleding voor honden en katten te zijn. Zelfs trouwkleding, spijkerbroeken en voor de bazin dezelfde out-fit! Wij werden hier wel depri van. Dierenliefhebbers zouden in opstand komen, dat gevoel hadden wij ook maar alles wordt hier gedoogd.
We liepen verder en besloten het "niet toeristische gedeelte in te gaan. Hier was het rustiger. Ook souveniers en allerlei kleding maar ook weer dieren verkoop. Bizar! Papagaaien (zichzelf kaalplukkend), kleine aapjes, schorpioenen, slangen, illegale hanengevechten. Het echte werk dus! Geen foto's van durven maken dat begrijpen jullie.
Afgezien van de dierenverkoop is en blijft deze markt geweldig.Je kan hier dagen rondlopen, heerlijk eten en drinken. Weer een bijzondere dag in Bangkok.
's Avond onze tassen nagekeken op kakkerlakken ( ja hoor..ik had er eentje meegenomen) of andere rommel en hup..het vliegtuig in. Dag heerlijk Thailand, super Bangkok, mooi Chiangmai en romantische eilanden. Het was een mooie en bijzondere vakantie voor ons allevier!

• 23 Augustus 2009 - 16:16

Nr 15:

We nemen deze week het stokje van jullie over.

• 24 Augustus 2009 - 11:25

Sietse En Anita:

Wat een leuk verslag Marc!
    en wat een mooie foto's,
    komt erg bekend voor....

bedankt allemaal,
    sietse en anita

• 08 September 2009 - 22:05

Annelies:

Ik heb genoten van jullie reisverslagen met foto's!!