Tempels en China Town - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Tempels en China Town - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Tempels en China Town

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

20 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Vandaag een drukke dag en we moeten vroeg opstaan. Dit mislukte volledig. We waren nog net op tijd voor het ontbijt. Met de bekende Tuk-Tuk naar de pier, waar we de lokale boot namen naar de tempel regio. Een "local" regelde een Tuk-Tuk voor ons voor 50 Baht( 1 euro voor een hele middag). De chauffeur reed ons naar diverse tempels en bleef keurig op ons wachten. We bezochten de Golden Mount. Dat is een grote tempel op de punt van een berg. Met 320 treden hoog. Daarna zijn we naar Wat Pho gegaan. Dat is een tempel met een slapende Boeddha van 45 meter lang. Helemaal in het goud. We waren echt sprakeloos, zo mooi was dat. Het terrein om de Boeddha was ook prachtig, overal stonden met mozaiek versierde tempeltorens. We hebben daar rustig rondgelopen en we kwamen toevallig op de juiste tijd aan bij de hoofdtempel waar net een Boeddhistische dienst werd gehouden door Monikken. Heel bijzonder.Na de rustgevende dienst leek het ons goed om naar China Town te gaan. Daar keken we onze ogen uit. We dachten bijna de we in China waren, want het was compleet anders. Overal kraampjes en winkels met gedroogde vissoorten, groente en fruit, kruiden, thee, horloges, mobieltjes en Chinese lampionnetjes. We waren helemaal gaar en hadden echt wat eten nodig, maar waar? Maar durfden we het aan, om bij lokale mensen te eten en langs de kant van de weg. We hebben een lekker restaurant gekozen waar veel Thaise mensen waren. Ontzettend lekker en dat voor maar 800 Baht( 16 euro). We genieten enorm en de Thaise mensen zijn ontzettend lief. Het klopt echt: 'Het land van de Glimlach'. Zelfs arme mensen en zwervers lachen gewoon naar je. Wij blanke mensen zijn bijzonder voor kleine kinderen. Ze willen aan je komen, omdat we blank zijn.Vreemd eigenlijk,als je bedenkt dat wij hier echt niet de eerste toeristen zijn.

• 20 Juli 2009 - 16:15

Sietse:

Leuk om jullie impressies van Bangkok te lezen, er komen weer veel beelden en herinneringen boven drijven, blijf genieten!!!

• 20 Juli 2009 - 17:26

T Haagse:

Zo kort daar en alweer zoveel meegemaakt. Leuk hoor! Morgen (dinsdag) naar de rimboe, toch? Of gingen jullie dan fietsen? Je weet het... je mag door rood rijden! Wel ff 'tuktuk' zeggen. :-)
    Bacio

• 21 Juli 2009 - 20:27

Nonni.:

jullie eerste verslag met plezier gelezen,met mooie foto'´s erbij,prachtig.veel plezier Baci M-P.

• 22 Juli 2009 - 08:57

Bruysjes:

Klinkt goed, lekker thais eten. Leuk ook dat grote verschil in Chinatown. We blijven jullie volgen. Tot de volgende keer en veel plezier op de fiets!