River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

River Kwai

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

23 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Terwijl de muggen mij aanvallen zit ik in een bamboehutje op een supertrage en vieze computer dit berichtje te typen. De letters zijn vervaagd dus excuseer als er veel typefouten in zitten.
Gisteren,vandaag en morgen zijn we bezig de geschiedenis achter de River Kwai te ontdekken. Heel indrukwekkende dagen. We begonnen erg vrolijk met een bezoek aan de drijvende markt.We zijn in een bootje de rivier opgegaan en allerlei lekkernijen gekocht. Er zijn geen marktkraampjes maar marktbootjes. Allerlei kleuren en geuren en tegenwoordig veel souveniers. Leuk, wel toeristisch. Luuk kreeg een slang om zijn nek en ging daarmee op de foto terwijl Marc diverse keren gevraagd werd om met een Thaise schone te poseren. We hebben erg gelachen. Luuk wordt ook vaak vastgepakt om even geaaid te worden. Je zou toch denken dat ze vele toeristen zien maar kennelijk blijft het leuk.
Gisteren zijn ook we op de begraafplaats van de River Kwai geweest waar vele Nederlandse krijgsgevangenen een gedenksteen hebben. Daarna haar het JEATH museum waar veel foto's en diverse krantenberichten je doen teruggaan naar die gruwelijke tijd tijdens de tweede wereldoorlog.
Laat in de middag werden we bij ons prachtige hotel afgezet waar we met een ander stel meiden een gezellige avond hebben gehad.
Vandaag naar het HellFire Pass geweest. Dit is het moeilijkste stuk geweest voor de krijgsgevangenen. Zij moesten uit de bergen een "pass" hakken waar de treinrails doorheen gemaakt moest worden. We hebben een wandeling gemaakt over deze "pass" en ik moet zeggen.. best emotioneel. Vooral omdat je ter begeleiding via een koptelefoon, gesproken tekst kon beluisteren.Ook het museum was erg indrukwekkend.
Daarna hebben we een treinrit gemaakt over het dodenspoor. Het doet wel wat met je.
Daarna naar ons hotel. Eenvoudige kamers met douche en toilet aan de River Kwai. Als je door de kieren van de vloer kijkt zie je het water onder je door stromen. Buiten een balkonnetje met twee stoelen die uitkijken over de rivier en de bergen. In een prachtige omgeving. Echt jungle. Overdag mooi maar 's avonds ...tja...laten we zeggen mysterieus.
Marc,Dirk en Luuk hebben nog getokkeld over de River Kwai.
Morgen gaan we naar de Erawan Waterfalls en daarna terug naar Bangkok waar we om half 8 's avonds de nachttrein nemen naar Chiang Mai.
Vanuit daar volgt het nieuwe bericht.
Degene die thuiskomen van hun vakantie...welkom terug. Voor diegenen die gaan: fijne vakantie.

• 23 Juli 2009 - 16:35

Sietse:

He Buuf, die stam is heet de Karen. Er zullen denk ik een aantal kampen zijn rondom Mae Hong Son. Wat ik me ervan herinner is dat het niet al te ver van Mae Hong Son ligt, vlak bij een klein vliegveldje en we zijn door een riviertje gereden. 't Kampje was best wel toeristisch en er staan bordjes waarop Karen (misschien zelfs met village erbij) staat aangegeven. Er waren wat winkeltjes in het dorpje waar men wat geld probeert bij te verdienen aan toeristen. Zal het Decem in elk geval nog even snel vragen, zodra ik het weet hoor je dat. Mocht het niet lukken is het jammer niet meer dan dat. Groet aan je mannen en blijf genieten!

• 23 Juli 2009 - 17:30

Nr 15:

De floating market komt erg bekend voor, vooral die betonnen platformen herken ik

• 23 Juli 2009 - 19:59

Nonni:

Grazie per i vostri messaggi e fotografie molto belle e anche come discrivete tutto molto interessante.e divertente.Buon proseguimento Baci P.M

• 23 Juli 2009 - 20:24

Annelies:

Ha Paoltje, wat leuk om zo van jullie reis mee te kunnen genieten. Jullie kunnen zo goed verhalend vertellen! Ik geniet er erg van en ook van de foto's. Inderdaad allemaal heel indrukwekkend! Geniet verder en dan kunnen wij dit ook weer doen! Liefs Annelies