Een reis met hobbels - Reisverslag uit Delray Beach, Verenigde Staten van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Een reis met hobbels - Reisverslag uit Delray Beach, Verenigde Staten van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Een reis met hobbels

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

22 Februari 2011 | Verenigde Staten, Delray Beach

Lieve allemaal,
einelijk zijn we gisteren in Delray aangekomen. Zo vlot als de heenreis begon zo moeizaam verliep de rest ervan. Om maar met het begin te beginnen waren wij helemaaldolblij dat wij plaats hadden op de vroege vlucht van Delta Airlines. Dat hield in dat wij voldoende mogelijkheden hadden om nog dezelfde dag door te vliegen naar Fort Lauderdalen waar ook onze huurauto stond. En ja...zelfs de wind zat ons mee, want een uur voor schema aankomstijd stonden wij in de rij voor alle veiligheidscontroles die Amerika rijk is....Maar toen begon ons de risico´s van het `stand by`vliegen duidelijk te worden. Alle vluchten waren dramatisch volgelopen. Zelfs geboekte passagiers konden niet mee. Geduldig maar ook vermoeid bleven wij hopen op een wonder maar deze keer zat eht ons niet mee. Het vermoeiende is ook dat Atlanta een giga grote luchthaven is. Schiphol valt erbij echt in het niet. Om naar de verschillende terminals te komen moet je de metro nemen...dus metro in, metro uit, lopen, veel wachten..
Uiteindelijke lukte het ons niet. Om 23 uur ´s avonds sloot de gate voor de laatste vlucht. Inmiddels waren wij al 24 uur in touw, zonder te slapen en had ik reizeigers diarree. Typisch toch...in Azie eet ik bij kraampjes langs de kant van de weg en hier ben ik na 1 hamburger al van de leg... We besloten toch een hotelkamer te boeken voor een paar uurtjes want om half 6 wilden wij weer de eerse vluchten gaan proberen. Na vele telefoontjes en steeds maar `no rooms´te horen vonden we toch nog een hotel. Maar eenmaal bij de shuttlebus aangekomen bleek dit hotel toch vol. Tja, als je tegen iedereen zegt dat je nog twee kamers hebt...met zoveel gestrandde passagiers was het logisch dat de hotels in de nabije omgeving niets meer hadden. We besloten terug te gaan naar de luchthaven daar om een deken te vragen en daar op een stoel te slapen, toen er een vriendelijke typisch afro/amerikaanse man ons terugriep.(Iedereen is hier uiterst vriendelijk en behulpzaam, valt ons op.En echt gemeend en heel klant gericht). Wat het probleem was, vroeg hij....Hij had nog wel een kamer vrij. Ons maakte het niet meer uit waar, als we maar even konden liggen. Zonder bagage en toiletspullen (want die was al met de vlucht mee) stapten we in en werden wij bij een motel (denk aan CSI Miami plaats van delict) afgezet. Onze motelkamer bestond uit twee bedden waar we met z´n viertjes direct indoken. Niets meer zeggen, maar slapen. Om 5 uur weer de shuttlebus in op weg naar "the airport". Uiteindelijk hebben we onze tickets omgeboekt naar een andere bestemming waar om 9 uur nog plaats was in het vliegtuig. Daarmee konden we in ieder geval dichter bij Fort Lauderdale komen. Dolblij dat we meekwamen. In West palm Beach aangekomen hebben we een taxi gepakt naar Fort Lauderdale waar onze bagage en auto trouw op ons stonden te wachten. Uiteindelijk kwamen we begin van de middag in Delray beach aan waar een prachtig huis ons opwachtte. Alles toch nog goed gekomen. Gisteren nog heerlijk boodschappen gaan doen in zo´n mega grote supermarkt. Toen het strand gaan verkennen. Prachtige dure auto´s, leuke winkels, barretjes en eetgelegenehden, enige sfeer, lieflijk strand. Verder is het echt Amerikaans. Brede wegen, laagbouw, overal fast food ketens. Na een heerlijke nacht zitten we nu te bedenken wat te gaan doen. Het is een beetje bewolkt en winderig dus iets te fris voor het strand. Ik denk dat het een dagje Miami wordt of shoppen. Jullie horen verder van ons!

• 22 Februari 2011 - 13:24

RLSM:

Gelukkig goed aangekomen en lekker weer. En ik hoop dat er een fotootje is van jullie 4tjes in dat 'grote' bed...hahaha... Wel lekker knus.
    Liefs van ons

• 22 Februari 2011 - 15:04

Hallo Paola, Dirk, Mark en Luuk!

Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

Groetjes Minke

• 22 Februari 2011 - 15:52

Annelies:

Wat een belevenis, dat bedenk je toch ook niet van tevoren?
    Fijn om zulke aardige mensen dan tegen te komen!
    Nu lekker genieten van het mooie huis en strand! Hier is het mooi maar erg koud!
    Liefs en groeten Annelies

• 22 Februari 2011 - 17:41

NR 15:

He buurtjes, "soms zit het mee en soms zit het tegen....." maar in elk geval zitten jullie op de plaats van bestemming, ga in elk geval genieten en uitrusten. Wat te doen als het weer een beetje tegen zit?? Als je het leuk vindt is Cape Canaveral een optie....Is wel een paar 100 KM zit je misschien niet op te wachten maar per greyhound??

Zoen,

NR 15

• 22 Februari 2011 - 18:40

Ton En Romy:

Mijn god wat een reis! Maar wat zijn we jaloers op die temperatuur en dat zonnetje op de site! Geniet lkr, maak mooie foto's ( kunnen wij meegenieten) en blijf uit de buurt van CSI ! Liefs