Belevenis in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Belevenis in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Belevenis in de jungle

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

02 Augustus 2009 | Thailand, Chiang Mai

Sawaddie medelezers,

De jungle was echt super leuk en het is een hele andere wereld dan wij kennen. Laten we eerst maar beginnen bij de eerste dag. We werden vroeg opgehaald met de car en dan To the jungle met een ander gezin. Hoog in de bergen lunchen en toen zijn we in een hele mooie grot geweest. Verder met de auto en dan kan de pret beginnen. Na een half uurtje gereden te hebben pakken we onze tassen en gaan we trekken. Het was een prachtige wandeling, maar wel echt zwaar. Onze gids (Pong) zei dat het de 2de dag zwaarder was. We kwamen in het dorpje en het eerste wat we deden is kijken waar we sliepen. Je slaapt gewoon op de grond op een kussen van helemaal niks. Het enige wat goed was, was de klamboe. je moest in de middag alles klaar leggen, want in het donker zag je niks. De douche was ook niet super. Maar dat betekent niet dat we het niet naar ons zin hebben gehad, want nu weten we ook hoe deze mensen het hebben en dat wij het erg goed hebben. Wij hadden ook speelgoedauto's bij ons en je hoeft maar 1 auto aan een jongentje te geven en het hele dorp komt op je af. Van groot tot klein iedereen wilde een autootje. Het was super gaaf deze dag.
Dag 2:
Toen we wakker werden (om 5 uur door de hanen) stond het ontbijt al klaar. De mensen van het dorp waren al wakker en zaten op hun kleed op spullen te verkopen. Na het ontbijt stonden de olifanten al klaar voor vertrek en konden we gaan. Die beesten zijn niet normaal groot en sterk. Je voelt de spieren helemaal net als of hij alleen maar uit spier bestaat. Halverwege sprong de gids eraf en ging Marc op de ene olifant voorop en ik op de andere olifant voorop. Voor dit deze belevenis zijn gewoon geen woorden, zo leuk en stoer was het. Olifanten krijgen het warm als hij 3 mensen achterop heeft. Hij gaat zich afspoelen met water en je wordt gewoon kledder nat. Voor de olifanten uit, gaan de gidsen het pad vrij maken. Slangen, muizen enz. De gidsen hebben zelfs een slang dood gemaakt, net voor wij aankwamen!! Na de olifanten moesten we 2 tot 3 uur lopen naar de waterval (lekker douchen) en dan nog eens 3 uur naar het dorpje. Bij de waterval gelunchend op bananenbladeren. Daarvoor hebben ze takken afgebroken en dat hebben we gebruikt voor stokjes om mee te eten. Ook een prachtige wandeling met veel water. Dag 2 is wel erg zwaar, want je gaat stijl omhoog en ook stijl omlaag. Je zit gewoon midden in de jungle en je loopt door mais velden. Gewoon super!! Dit wandeltochtje kan je bijna niet doen zonder een wandelstok. Bij het dorpje lekker uitrusten. Dit dorpje zag er iets beter uit dan het vorige dorpje. Wat autootjes uitdelen. Gelukkig niet zo'n massa kinderen die op je af kwamen. In Thailand wordt het heel snel donker. Om 19 uur is het al donker, en om 5 uur is het al licht. Dat zijn dus korte nachten.
Dag 3:
Dag 3 alweer de laatste dag en onze gids Pong was echt super aardig voor ons. We hadden alweer een leuke wandeling en met we gingen met de auto naar een rivier waar met vlot de rivier afgingen. Je wil niet weten wat een watergevecht we hebben gehad.Dat was echt super leuk. Ik kwam drijfnat aan.
Nog even lunchen voor de laatste keer en dan helaas afscheid nemen. Pong had veel moeite met afscheid nemen. Deze jungle trekking was erg gaaf.

Tot snel Luuk

• 02 Augustus 2009 - 17:51

Nr 15:

He Luuk leuk om te horen wat je allemaal beleefd hebt. Mooi dat jullie tussen je spullen toch nog wat ruimte hebben gevonden om wat speelgoed mee te nemen.

Groetjes,

NR 15

• 03 Augustus 2009 - 08:50

Anouk:

Wij genieten volop van jullie verslagen. Heerlijk leesvoer.
    geniet er nog maar lekker van.
    Lieve groetjes
    Anouk Esmee en Celine

• 03 Augustus 2009 - 20:12

Nonni:

Vanuit Italië, samen met Rein & Laura, hebben we jullie laatste verslag met plezier weer gelezen en de nieuwe foto's bekeken. Fantastisch gewoon! Wat een avonturen!
    Illegaal internet aftappen van de buren zat er helaas niet in, maar.... Reinier heeft zijn toverkunsten weer laten zien en we hebben nu wel draadloos internet! Ra ra hoe kan dat?!
    Kusjes vanuit de woonkamer ;-)
    xxxx
    Nonni

• 03 Augustus 2009 - 20:17

De Tovenaar & Co:

Oh Luuk, wat een spannende verhalen weer! Geweldig om te lezen. Op deze manier reizen we een stukje met jullie mee. We hopen dat die gele bol nu bij jullie is aangekomen, want hier is jullie Thaise regen aangekomen! We verkeren sinds vandaag in tropische stormen. :-)
    Baci,
    RLSM

• 03 Augustus 2009 - 20:33

Peter,Brig En Nienke:

Net terug van een prachtige reis door oost-canada, jullie verhaal gelezen. Geniet ervan, hebben wij ook gedaan in Canada, liefs pnb