Samenvatting - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Samenvatting - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Samenvatting

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

21 Augustus 2010 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal, ik typ een vakantie samenvatting hoe ik het heb beleefd:

Ik heb, om mee te beginnen, heel erg genoten van onze vakantie in Vietnam, Cambodja en Thailand!!!
We begonnen in onze ‘echte’ reis in Saigon. Echt een super leuke stad met heel veel bromertjes. Lekker gegeten en hebben het erg gezellig gehad. Toen zijn we via de Mekong Delta naar Phnom Peng gegaan. De Mekong Delta was ook erg leuk. Een van de leukste dingen die ik meegemaakt heb tijdens het reizen is in contact komen met andere reizigers. Zo heben we daar vrienden met een Noorse familie gemaakt. Phnom Peng (hoofdstad Camnbodja) is ook een leuke stad. Persoonlijk iets minder dan Saigon maar ook wel leuk. De tuktuk’s zijn daar anders, namelijk op een brommer. Daarna met de bus naar Siem Riep. Daar bezochten we de Anchor Wat. Dit is een inmens grote omgeving en het duurt dagen om alles gezien te hebben. We hebben in 3 dagen heel veel tempels gezien en onwijs veel foto’s gemaakt. Vanuit Siem Riep (waar we ook vrienden met een vrouw uit Frankrijk zijn geworden) pakten we ook de bus opweg naar Bangkok. Hier kwam ik in Contact met een man uit Australie. Van hieruit gingen we met de nachtbus naar Chumpong. Persoonlijk had ik de nachtbus veel erger verwacht dus bij mij viel het reuze mee. Hier pakten we de ferry naar Koh Tao. Hier gingen Luuk en ik onze Paddi Open Water halen. (een duikcursus voor degene die het niet weten).

Die dag kregen we meteen een oefenduik in het zwembad. Wij hadden al een kleine voorsprong want wij hadden al een keer gedoken vorig jaar in Koh Phangan. Het duikgroepje was heel leuk en we hadden al meteen een leuke klick met endere mensen. Buddha-view is onder andere voor Nederlanders, dus we konden met alle gemak praten. De oefenduik ging heel goed en de volgende dag gingen we de zee op voor onze eerste zeeduik. Die duik ging wederom heel goed en wat een wereld onder water zeg!!! Allemaal kleine en gekleurde vissen, al dat koraal, echt waanzinnig mooi! De tweede duik ging ook heel goed!

De volgende de dag kregen we les in de duiktheorie van pauses en de tijdsduur van het duiken met behulp van een kaartje. Het is wel lastig maar we kwamen eruit. Tijdens de derde en de vierde duik werden we gefilmt door een andere duiker. Die film hebben we op DVD en is binnenkort te zien op Youtube. Echt supper leuk is dat filmpje. Na de laatste zeeduiken moesten we als groep toch nog even de boeken in voor het maken van het examen en de de vragen uit het boek. Iedereen heeft zijn Padi Open Water gehaalt en het pasje wordt opgestuurd.

Met andere woorden: Het was een super vakantie! Ik heb vooral uitgekeken naar het duiken en het was echt top! Weer een topvakantie om aan te vinken!!

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties op onze verslagen en tot in Nederland! ;)

• 21 Augustus 2010 - 08:26

Ton & Romy:

Wauw. Wat een mooie ervaringen weer voor in de rugzak. Super mannen dat jullie je duikbrevet hebben gehaald. Geniet nog van de laatste dag en kom alle vier veilig thuis. Liefs

• 21 Augustus 2010 - 08:42

Nonni.....:

Hoi MARC.we hebben je samenvatting gelezen...klingt heel positief..leuk om te weten dat het weer een topvakantie is geweest..dat kun je ook zien aan de prachtige foto's..zo nemen jullie hele fijne herinneringen mee..nogmaals we hebben genoten van jullie verslagen en zo ook met jullie meegereisd erg leuk..nou lieverds wij wensen jullie een hele goede terugvlugt..en tot maandag..kusjes van ons XXXX

• 21 Augustus 2010 - 09:36

Laura:

Ja geweldig he die onderwaterwereld! Kun je nu begrijpen waarom ik zo 'hooked' was aan het duiken!! Ik heb geweldige duiken gemaakt en vind het echt super dat jullie dit nu ook hebben kunnen zien! Alleen de boottochten waren bij mij een minder succes... ;-)
    Tot gauw! Smakkerd, Laura

• 21 Augustus 2010 - 13:43

Nr 15:

Het enthousiasme spettert eraf, leuk om te horen dat jullie zo enorm hebben genoten. Kleine waarschuwing is misschien wel op z'n plaats, reizen is verslavend, het is een virusje waar je niet snel weer vanaf komt. Overigens valt er prima mee te leven. Geniet van jullie laatste uurtjes daar!!! O ja dankzij Pimmetje voor het eerst sinds tijden weer verse wortelen gegeten!!

Groetjes,

NR 15

• 21 Augustus 2010 - 21:06

Sonja:

Hoi,
    Super dat jullie een DVD hebben laten maken van het duiken. Dat is een hele mooie herinnering.
    Nog hele fijne laatste vakantiedagen en goede vliegreis terug naar N ederland!
    groetjes Sonja

• 23 Augustus 2010 - 06:45