Duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

21 Augustus 2010 | Thailand, Koh Tao

Beste medereizigers,

Bij aankomst in Koh Tao zijn we met een auto naar ons hotel gereden op een niet verharde weg. Een weg die bestaat uit zand, grind, kuilen, hobbels et cetera. De auto rit was bijzonder en ook al weer een belevenis. Het hotel zag er erg leuk uit met prachtig uitzicht op de zee en leuke bugalows. Een nadeel was wel dat we redelijk hoog zaten dus je was soms wel even bezig om bij je bugalow te komen. Vooral in de avond was het soms vermoeiend. Ik zag jullie vertellen hoe onze bugalow eruit zag. Onze bugalow was erg schattig en het zat vol met kieren en gaten. Muggen en andere insecten kunnen gewoon in de huisje komen, maar gelukkig was er wel een klamboo die we dicht konden doen. Het zag er goed uit. We hadden die ochtend niet al te veel tijd, want Marc en ik moesten al meteen naar het zwembad voor onze 1ste duik. De duik ging heel goed, maar een zwembad is nog niks vergeleken met in de oceaan zwemmen met vissen en planten. Het was vanaf de middag tot begin de avond in het zwembad zitten. Ook een keer leuk om te doen. Onze 1ste avond op het strand hebben we heel lekker gegeten bij de duik school. Heerlijke BBQ met vis, vlees, rijst, groenten noem maar op.
De volgende dag moesten Marc en ik vroeg opstaan om naar 'school' te gaan. Heerlijk in de vakantie naar school gaan. Daar hadden wij ons echt op verheugd. Het is niet anders en we kregen les. Het was een grappige en leuke les en in de middag hadden we een soort van pauze en na de pauze gingen we duiken! Bij de duik school hebben ze heerlijke sandwiches en Marc en ik gingen daar dus ook eten in de middag. En precies op het moment dat we school in de vakantie gehad hebben en pauze hebben kom ik net mijn geschiedenis docent tegen! Mijn geschiedenis docent ging ook duiken en het is een leuke vent. Ik beschouwde hem niet echt als docent, maar als kennis. Ik heb hem redelijk vaak gezien, maar als we dat ook weer gehad hebben gaan Marc en ik met de auto naar de haven en dan met de boot naar de plek van het duiken. Op de boot moet je je eigen duik spullen in orde maken. Het water in springen en daar zit je dan. In de oceaan te duiken. Geweldige ervaren was het en de tweede duik was net zo.
De volgende dag hadden nog 2 duiken en die waren net zo geweldig als de andere. In de middag kom je terug op de duik school en moet je examen doen. Het was geen moeilijke examen en het ging heel goed. Van de 50 vragen had ik er maar 1 fout. Prima geslaagd en wij hebben nu onze Padi. We hebben die avond nog een film gezien die gemaakt is van onze duik onder water en die probeer ik er nog wel op te zetten. Voor Advanced moet je 5 duiken maken en het maakt niet uit wanneer. Nu 1 en over 3 jaar nog 1, het maakt allemaal niet uit.
Marc krijgt in de avond last van zijn oren en gaat naar de dokter. Hij blijkt een oor ontsteking te hebben en kan niet verder voor zijn Advanced. Ik doe nog we een duik voor advanced en heb hem binnen. Ik heb hem helemaal gehaald en van de 5 hoef ik er nog maar 4. Ik ga ze allemaal halen en ben ontzettend blij. Met ons hotel waren we niet zo blij. Wij waren verhuisd van hotel, omdat ons 1ste vol zat en helemaal niet goed was. In het 2de hotel hadden we een prive zwembad en het zag er erg goed uit. Het nacht hebben we goed door gebracht. De 2de avond kwamen we erachter dat het zwembad heel vies was en in de badkamer zaten kakkerlakken. Dirk is heeft een deo dorant gekocht voor de kakkerlakken en is aan de slag gegaan. Ze waren in no time dood, maar dat was niet alles. Niet alleen kakkerlakken, maar ook mieren zaten in onze douche. Een hele hoop. We moesten even doorbijten, maar het is ons gelukt. We zitten nu in een cafe en over een paar uurtjes zitten we op de boot en dan met de nachttrein naar Bangkok.

Bedankt voor het lezen en het volgende reisverslag is al onderweg.

• 21 Augustus 2010 - 09:44

RLS&M:

Wat leuk dat je door bent gegaan voor je Advanced. Jammer dat Marc niet mee kon. Balen zeg van de oren. Komt overigens vaker voor als je al wat volle holtes hebt. Tip: altijd ca 4 dagen van tevoren beginnen met je neus sprayen met een neusspray. En dit ook nog herhalen 30 min voor je duik.
    Brr... kakkerlakken en mieren...slik! Tjonge, jullie vakantie zit er alweer op. We hebben jullie verslagen en foto's met veel plezier gelezen en gezien. Jammer dat het nu alweer afgelopen is. Hele goede reis terug en tot gauw!
    Dikke smakkerd van de 4 kleine Italiaantjes :-D

• 21 Augustus 2010 - 09:47

Nonni...:

Hoi LUUK..we hebben zojuist ook jou verslag ontvangen, leuk geschreven zeg, en samen met het verslag van MARC komen we nog meer te weten,jullie schrijven allemaal heel erg leuk en duidelijk, we genieten wanneer wij ze lezen...ja het duiken moet echt top geweest zijn voor jou en Marc...en dat jullie het brevet hebben gehaald...toppie hoor..
    genietten jullie nog maar van de laatste dag..Ciao..Ciao...goede VLUGT...groetjes aan iedereen en tot maandag liefs XXXX

• 21 Augustus 2010 - 13:51

NR 15:

He Luuk, leuk om je samenvatting te lezen. Wij twijfelen er niet aan dat jullie het met z'n allen heel erg naar de zin hebben gehad. Mochten we ooit last hebben van Kakkerlakken of mieren weten we waar we terecht kunnen voor een degelijke verdelging!!!Ben erg nieuwsgierig naar jullie YouTube film!!

Tot volgende week en geniet nog even volop van jullie laatste uurtjes in Thailand.

NR 15

• 21 Augustus 2010 - 21:00

Sonja:

Hoi,
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van het duiken. Dat is toch een hele belevenis.
    Hopelijk gaat het al weer beter met Marc zijn oorontsteking.
    Geniet nog maar even goed van de laatste twee dagen van deze bijzondere reis!
    groetjes Sonja

• 23 Augustus 2010 - 06:49

Els:

kanjer,geweldig!
    zo heerlijk jullie reis verhalen te lezen,
    kus