Op naar het onbekende! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Op naar het onbekende! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Op naar het onbekende!

Door: Paola, Luuk

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

01 Augustus 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Sawadie vrienden,
Met één koffer per persoon en drie rugzakken zijn wij donderdag de 29e vertrokken vanuit Amsterdam. Opnieuw een verre reis naar Azië.
Na een perfecte vlucht te hebben gehad kwamen wij aan in Bangkok. In het vliegtuig hebben we maar een paar uur geslapen, en dat is natuurlijk niet genoeg! Met de taxi zijn wij naar het hotel gegaan en onderweg is het wel weer eventjes wennen, want de auto´s en tuk tuk´s rijden kriskras door elkaar. Als je maar de zelfde richting op gaat als alle andere auto´s, komt het over het algemeen goed. Nadat we ingecheckt waren bij ons hotel gingen we naar onze kamer om bij te komen! We waren allemaal gaar en het liefst wilden we ons bed induiken en gaan slapen, maar om in het ritme te komen mag je niet slapen! Nou dan maar lekker zwemmen.
Op zaterdag zijn wij in de middag naar de Khosan Road geweest. Khosan Road is een winkelstraat met allemaal kraampjes en ze verkopen daar alles! Eten, kleding, elektronica, zonnebrillen noem maar op. In die straat zijn wij naar `Dokter Fish´ geweest. Dokter Fish zijn een heleboel kleine visjes die dode huidcellen van je voet eten. Je ziet dus met z´n allen met je voeten in een soort aquarium…Het kietelt ontzettend en we moesten echt erg lachen, maar na een paar minuten raak je eraan gewend. In Nederland kan je dat bij bekende sauna´s doen….hier gewoon op straat. Dat is het leuke aan dit land. Alles is mogelijk…In de avond hadden we nog een hele leuke activiteit in gedachten. We gingen met de lokale taxi boot naar de Sky Tower. Dit is een gebouw / hotel van 84 verdiepingen en hij is maar liefst 300 meter hoog. Je kan over heel Bangkok kijken als je helemaal bovenop staat. De 84ste verdieping draait langzaam rond terwijl je buiten staat. Hartstikke leuk en een paar verdiepingen lager kan je eten. Dat hebben we gedaan met prachtig uitzicht op de verlichte stad Bangkok. De volgende dag moesten we weer vroeg op voor de vlucht naar Ho Chi Minh City.
Om 6 uur stond er een privé taxi voor de deur en om 5.30 uur moesten wij al opstaan. Dat is gewoon geen tijd…... om 9.05 uur ging onze vlucht. De vlucht liep niet helemaal soepeltjes, want er was veel regen in Ho Chi Minh en daardoor kon het vliegtuig niet landen. We vlogen over de landingsbaan maar in plaats van landen trok de piloot weer op en vlogen we nog zo´n twintig minuten over HCMC. Niet echt een pleziervluchtje. De passagiers raakten in paniek, omdat er niet verteld werd. Door deze toestand kwamen we een half uur later aan. Bij aankomst in Vietnam stond er een vrouw op ons te wachten met een bordje: ‘Welcome Paola Penlin’. Haha, wij hebben ook hier een privé chauffeur geregeld naar ons hotel. Ons hotel ligt in een backpackers wijk. Erg druk maar gezellig. Overal kan je eten en er is op veel plaatsen Free Internet. Dus nu zitten we met een drankje en een hapje dit verslag te schrijven. Ondertussen regent het hier….Verder is deze stad bijzonder door de vele brommertjes die hier rijden. Ze manoeuvreren als kunstenaars door het verkeer. Je kan er uren naar kijken. Hele gezinnen zitten op zo´n brommertje. Slapende kinderen tussen hun ouders in die, al bellend of met een paraplu in de hand, hun weg door deze stad vinden. Verder heeft vooral Luuk het gevoel dat hij hier zelfs zijn Birckenstocks aan zijn voeten moet vastbinden in verband met de vele diefstallen die in HCMC plaatsvinden. Fototoestel kan je beter niet in het zicht dragen en rugzakken niet naast je op de vloer plaatsen. Iedereen waarschuwt je hiervoor en een gewaarschuwd mens……
Morgen gaan we de stad verkennen, woensdag gaan we met een tour via de Mekong Delta naar Cambodja. Daar gaan we drie dagen over doen. Vrijdag 6 augustus komen we aan in Phnom Penh. Ook daar blijven we drie nachten. Daarna gaan we met de bus naar Siem Reap waar we onder andere de Ankor Wat gaan bezoeken. Een van de zeven wereldwonderen. Dan hebben we er twee weken op zitten. De laatste week brengen we op een Thais eiland door, om lekker bij te komen….
Paola, Dirk, Marc en Luuk

• 01 Augustus 2010 - 09:58

Sonja:

Hoi familie,

Het zal een heel bijzondere reis voor jullie zijn. Een hele ervaring en leuk om daar de cultuur en bezienswaardigheden te leren kennen.
    Ik wens jullie heel veel plezier en geniet er samen goed van!
    Let wel goed op jullie spullen als ik dat zo lees.
    Lieve groetjes Sonja

• 01 Augustus 2010 - 10:44

RLS&M:

Hi daar,
    of hoe zeggen ze elkaar daar gedag? Leuk om wat van jullie te horen. Die visjes lijkt mij heerlijk! Lekker gefriemel aan mijn voeten. En vooral erg gelachen om Luuk zijn Birkenstocks! hahahaha... Tyraps genoeg mee, toch? :-)
    Smakkerd van ons 4tjes

• 01 Augustus 2010 - 11:38

Annelies:

Ha Paoltje,
    In een korte tijd hebben jullie al weer het nodige meegemaakt. Lijkt mij een bijzondere ervaring, die visjes zo aan je tenen knabbelend en dat zomaar op straat! Geniet verder! Liefs Annelies

• 01 Augustus 2010 - 14:13

NONNI:

Sawadie?lieverds,
    zoals wij jullie gezellige verslag hebben gelezen,hebben jullie het nodige al gezien... en.. beleefd..fijn dat wij nog voor ons vertrek naar BERLIJN het eerste verslag hebben kunnen lezen.. leuk met een foto erbij..hebben jullie ook een foto van de knabbelende visjes gemaakt ??? ha..ha..lijkt mij een hele ervaring rijker..
    nou lieverds tot de volgende week zaterdag.. geniet maar lekker.. en kijk heel goed uit..kus XXX

• 01 Augustus 2010 - 15:36

Romy&Ton:

Jongens, klinkt als het begin van een (wederom)avontuurlijke reis. Geniet en doe voorzichtig en wij duimen voor droog weer! liefs

• 02 Augustus 2010 - 07:02

Moppie:

Wat zijn jullie weer begonnen aan een prachtige vakantie.
    Leuk dat je zo'n lang reisverslag hebt geschreven, je moet er maar tijd en zin in hebben.
    Ik zal het morgen laten lezen aan Marlis.
    Heel veel plezier daar en geniet van al die nieuwe indrukken.
    groetjes en tot mails.

• 02 Augustus 2010 - 09:16

Greet:

Hoi allemaal,
    Wat een reisverslag weer. Dat kun je wel weer aan jullie overlaten. Zaterdag een geweldige leuke bruiloft gehad, dus dat is ook weer achter de rug. Goede reis verder.Groetjes Greet

• 02 Augustus 2010 - 17:20

Nr 15:

Kijk maar uit dat ze bij die knabbel vissen geen Piranha's hebben zitten, een vergissing is zo gemaakt.....-:)
    Geniet met volle teugen van alles wat op jullie pad komt!!!Veel plezier,

Zoen

Nr 15

• 02 Augustus 2010 - 17:26

Nr 15:

O ja als erkend Cavia Fluisteraar heb ik natuurlijk Pimmetje gevraagd wat ie ervan vond dat jullie weer op stap zijn......hij kwam niet verder dan smak smikkel tjomp smak smak smikkel tjomp tjomp tjomp. Jullie merken dat ik nog even moeten oefenen om met um in contact te komen, maar dat gaat zeker lukken. Hou jullie op de hoogte van onze ontwikkelingen op dat vlak.

Nogmaals nr 15.

• 02 Augustus 2010 - 19:45

Claudia:

en nu maar hopen dat die visjes op de plaatselijke markt niet gefrituurd worden verkocht... Wat een heerlijke reis, zet alle zintuigen open en geniet!! Kus, Clau

• 03 Augustus 2010 - 06:04

SETMV:

Wat heerlijk dat jullie reis nu echt is begonnen! laat alles los en geniet van het zijn!!!!
    XX

• 03 Augustus 2010 - 16:54

Brigit En Hans:

Wat leuk om te lezen en te bekijken wat jullie daar allemaal beleven. Een prachtige reis met alle geplande maar vooral ook niet geplande avonturen. Ook de foto's via Picasa komen duidelijk over. Geniet er lekker van en we kijken al weer uit naar het volgende verslag haha. De groetjes aan allen!

Brigit en Hans