Chichen Itza - Reisverslag uit Izamal, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Chichen Itza - Reisverslag uit Izamal, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Chichen Itza

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

23 Juli 2007 | Mexico, Izamal

Na San Felipe is onze volgende stop: Chichen Itza waar we ons enorm op verheugen. Onderweg hebben we een andere Maya tempel bezocht: Ek Balam. Een prachtige ruine die nog niet zo lang geleden ontdekt is. Daarna zijn we doorgereden naar een Cenote. Dit is een natuurlijke bron, meestal ondergronds waar je in kan zwemmen. Cenote Dzitnup in Valladolid is zeer bekend. Daar hebben we in gezwommen. Toen we daar aankwamen, kwam er meteen een jongetje naar ons toe die voor geld op onze auto wilde passen. Ja, we doen hier veel aan liefdadigheid, gelukkig kunnen we dat. Daarna in een enorme tropische regenbui doorgereden naar een hotel wat nog geen 100 meter van Chichen Itza vandaan ligt. Dit hotel was een super-deluxe resort, we hadden zelfs een jacuzzi is onze slaapkamers. Mamma vond dit veel te luxe en wilde liever verkassen, maar dat heb ik tegengehouden. Ik wilde bubbelen!. Luuk en ik hebben wel een uur in de jacuzzi gelegen. Binnen de kortste keren leek het alsof we op de Noordpool zaten:´oops, iets teveel badschuim! haha.

´s Avonds hebben we een licht en geluids-show bekeken bij de Chichen Itza die erg mooi was! Wij kwamen helemaal in de Maya stemming. Vanochtend om 8 uur stonden we voor de ingang voordat de hitte toesloeg en de dagjesmensen toestroomden. We hebben daar 2 uur rondgelopen en genoten van de prachtige ruines, met name van El Castillo, en van de echo´s. Wat waren de Maya´s toch beschaafde en intelligente mensen. Mamma stamt liever daar van af dan van de apen! hahahaha. De teleurstelling was alleen dat we er niet opkonden.

Daarna doorgereden naar Izamal, we komen langs veel dorpjes waar veel armoede is. Er staat niet veel meer in een huis / hutje dan een koelkast, tv, bankje, hangmat en een poster van Jezus is het behang.

Nu zitten we in Izamal, een plaatsje waar veel huizen geel geschilderd zijn. Ons hotel lijkt een paradijsje. Jungle, grote hutjes en een zwembadje. Helemaal goed! Morgen gaan we een lange reisdag tegemoet, we rijden naar Campeche via de Puug route. Langs deze route staan veel Maya sites waaronder Uxmal. Daarna gaan we verder de jungle in richting Palenque, of we daar vandaan kunnen mailen is nog onbekend.
Wij genieten volop van jullie berichtjes. Echt hartstikke leuk.

Mieke en Gem, weten jullie je vakantiebestemming al? Annelies...de dropjes zijn heerlijk. Ton & Romy, we hebben nog veel meer leuke tips voor jullie. Anouk, wij sturen jullie zonnestralen. Marlou, leuk dat je meeleest, ik kom echt heelhuids terug! Paps en mams, konden jullie hier maar bij zijn. Laura en Reinier, zo een reis is echt kicken. Sem, we verheugen ons op jou lachje in het echt!

Groetjes uit Mexico

• 23 Juli 2007 - 09:31

Mieke:

Wie heeft dit mooie verhaal geschreven ??
    Erg leuk en erg lang, goed zo !!
    Kunnen er wat meer foto gezonden worden ??
    Veel plezier nog, Mieke

• 23 Juli 2007 - 15:24

Ton & Romy:

KLACHT!

Elke avond kijken wij in de mail naar berichten van jullie. Heerlijk. Maar....wij hebben wel een klacht. De laatste dagen worden er geen foto's meer geplaatst. Snoertje kwijt, geen tijd, geen zin, geen leuke foto's. Geen smoes is goed genoeg. Wij kunnen lezen ;-)) maar willen zo graag jullie gezellige plaatjes zien! liefs en goede veiliege lange reis gewenst!

• 23 Juli 2007 - 18:21

Brigitte:

Leuk om al die prachtige verhalen te lezen, morgen mijn laatste werkdag en dan inpakken en wegwezen. Geniet nog van al het moois, tot na alle vakanties,liefs Brigitte

• 23 Juli 2007 - 19:07

Marlou:

Kijken jullie wel uit in de Jungle, we verwachten je wel heelhuids terug hoor.

• 24 Juli 2007 - 06:33

Angelo --lina:

Lieverds,
    Weer genoten van het prachtige verhaal,Marc wat heb je dat leuk beschreven al jullie belevenissen, knap hoor, fijn dat jullie met volle teugen genieten. Gisteren op de verjaardag van Laura geweest erg gezellig,Sem is echt om op te vr?? eten met zijn BIG SMILE.
    OOO ja waar blijven de FOTO's???????????Muchos Besos da nosotos dosXXXXXXXXX
    Nonni

• 24 Juli 2007 - 07:44

Sem:

Lieve allemaal,
    papa en mama hebben mij al mooie verhalen verteld over Peru (en hun andere reiskriebels), maar zo te lezen moet ik ook een keer een bezoekje brengen aan Mexico! Walvishaaien, dolfijnen, jacuzzi's :-), de jungle, zwemmen in een grot, stoere maya sites....en mooi weer....wow! Leuk al die verhalen, maar waar blijft het bewijs?? De foto's dus! :-)
    Nou, ik ga weer verder slapen, want van al dat drinken, lachen en stoere verhalen lezen word ik wel heel erg moe....
    Nou, nog eentje dan: een big smile & (k)

• 24 Juli 2007 - 16:06

Mieke:

JAAAAAAAAAAAAAAa daar ben ik nog een keer.
    De femmelie reist af naar.....Slovenie
    (Ljubliana) we gaan heel rustig rijden
    blijven daar 9 nachten en gaan heel rustig weer terug.
    Hier alles o.k. (met Marlis ook, morgen
    nog een keer naar de dokter voor het bloedonderzoek, boodschap etc. maak je niet druk)
    Een behouden thuis vaart tot weer in het gewone leven. Mieke

• 24 Juli 2007 - 18:15

Agnita:

Wat hebben jullie een rare moeder, die niet eens een jacuzzi op haar slaapkamer wil! Ik vind het erg leuk om jullie zo te volgen en ben dan ook erg benieuwd naar jullie foto's wanneer jullie weer thuis zijn. Zondagochtend gaan we voor drie weken naar Frankrijk (wat gewoontjes, he), dus dat wordt nog even wachten. Voor die tijd verwacht ik natuurlijk nog wel een berichtje te lezen over jullie doen en laten. Tot later dus.

• 26 Juli 2007 - 19:55

Peter:

We gaan bijna 3 weken naar Legoland, Oostenrijk en Toscane. Goed en vooral gezellig geschreven. Hebben jullie Chichen Itza nog beklommen? Ook nog de leuke verhalen van de medicijnman(tovenaar!!!) gehoord hoe hij wist wanneer de regentijd begon en hoe het balspel altijd afliep!! Veel plezier in Palenque met de geweldige tempel en Aqua Azul.