Isla Holbox - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Isla Holbox - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Isla Holbox

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

18 Juli 2007 | Mexico, Mexico-stad

Na een paar mooie dagen in Playa del Carmen (enig badplaatsje, prachtige stranden, zeer gezellig), en een bezoek aan Tulum zijn we aan onze rondreis begonnen. Dinsdagochtend begon de dag zeer enerverend maar tevens vervelende samenloop van omstandigheden. Ondanks verschillende signalen onzerzijds naar de autoverhuurder, bleken we toch in een verkeerde en niet betaalde auto te rijden. Inmiddels waren we al een uurtje op weg toen het " niet pluis" gevoel toesloeg. En ons gevoel bleek terecht. We moesten terugrijden en een andere auto ophalen. Dit geintje kostte ons enkele uren van de dag. Balen..Nu was het zaak om de laatste boot van het vaste land naar Isla Holbox te halen. Een rit van 3 a 4 uur. De jongens waren wederom geweldig, probeerden de situatie een positief tintje te geven. En dat sloeg over op ons..De reis was bijzonder. Eerst door het drukke centrum van Cancun, daarna langs weggetjes met vervallen dorpjes, geen huizen maar hutjes. Kindjes op blote voetjes, zich vervelend langs de kant. Zich vermakend met steentjes en een balletje. We waren al 2,5 uur onderweg, toen we een en al wegonderbrekingen tegenkwamen waarvan we het doel nog niet begrijpen. Zoveel auto's kom je niet tegen, wel enorme gaten in de weg. Het leek wel een spannende autorally daar het een gevecht tegen de klok was: om 19 uur ging de laatste boot. We kwamen 5 minuten later aan maar de boot lag nog in het haventje van een piepklein vissersdorpje. Bouwvallig. We wisten de auto snel en veilig te parkeren waarbij een meisje van ongeveer 10 jaar de bewaking op zich nam voor 120 pesos- 1 euro (schreef zij op haar hand). Een mannetje met een bakfiets waarin onze bagage zat snelde naar de boot en al rennende haalden wij opgelucht deze overtocht. Pffff. Na een half uurtje varen kwamen we op Holbox aan, een eilandje met alleen maar zandweggetjes, golfkarretjes en fietsen. Hotelletjes bestaan uit cabanas (kleine huisjes), de meeste pal aan een turkoise zee.
Onze cabana ligt 15 minuten lopen van het "centrum" van Holbox, pal aan het strand. We hebben zelfs een zwembadje en er lopen leguanen rond, en er vliegen pelikanen. Zeer ultiem, idylisch, naar ons idee het mooiste plekje van de wereld. Bijna onwerkelijk. Verder is het helemaal niet toeristisch. De locals proberen hier met kleine supermarktjes, eethuisjes en aanbieden van tours rond te komen. Vandaag gaan we genieten van dit mooie stand, schelpen zoeken, rondlopen. Morgen wacht ons een bijzondere ervaring: we gaan een boottocht maken van 5 uur en hopen met walsvishaaien, manta´s, dolfijnen en schildpadden te zwemmen. Om 8 uur morgenochtend worden we op het strand verwacht!We hebben hier geen telefonisch bereik, alleen via internet.
Hasta Luego, amigos.
Voor jullie allemaal: bedankt voor de leuke reacties. Ook voor ons is het leuk om via deze weg contact te houden. Zoen, PDML.

• 18 Juli 2007 - 17:25

Mieke:

Wauw wat een avontuur, zeg !!
    En wat een spannende verhalen.
    Nou tot gauw, Mieke

• 18 Juli 2007 - 17:52

Nonna Mams Lina:

Bon dias amigos,
    wat een leuk verslag, ik zie het allemaal zo goed voor mij, net of ik daar zef ben.Met het avontuur van die auto heb ik vreselijk om moeten lachen hoor, dat kun je in die landen wel verwachten. Maar wat fijn dat jullie zo genieten,nou amigos, ben weer erg benieuwd naar jullie vogende avonturen want er zal daar zeer zeker veel te beleven zijn,om daar te zwemmen tussen ????????..... veel plezier Nonna -Lina - Mamma.
    Anch io molto soddisfatto nel leggere il vostro mesaggio contento che va tutto bene saranno dei bei ricordi per tutti voi. Vi auguro un buon proseguimento.
    Con noi va tutto bene . Aspettiamo con molto piacere le vostre nuove avventure.
    Tanti bacioni a voi,speciali ai kids
    nonno e papa Angelo.

• 18 Juli 2007 - 18:54

Brigitte:

Geniet van alles, veel vakantieplezier!

• 19 Juli 2007 - 17:35

Nr 15:

walsvishaaien, manta´s, dolfijnen !!!!!
    Een kleine voorspelling deze dag gaan jullie je leven niet meer vergeten.....

• 19 Juli 2007 - 19:45

Agnita:

Wat een avonturen en een spanning. We blijven jullie volgen. Geniet maar lekker.

• 20 Juli 2007 - 08:14

Rein, Lautje & Sem:

Tjonge, wat spannend allemaal! En het avontuur begint pas. En... hoe was het om te zwemmen met walvishaaien, manta's, dolfijnen & schilpadden? Mooi he, zo'n idyllisch eiland. Dat doet je alles even vergeten. Alleen maar wegzwijmelen met de ondergaande zon... Trouwens, is jullie opgevallen dat de sterrenhemel daar anders is dan in Nederland?! Let maar eens op. Als het goed is kun je daar geen 'grote beer' vinden, maar wel de Southern Cross (dacht ik). Hoe liggen de hangmatten?
    Besos de nosotros tres!

• 20 Juli 2007 - 21:07

Peter:

Mooi verslag en ik lees het graag. Fantastisch zo'n avontuur en als ik lees dat jullie kinderen zo positief blijven dan is het helemaal top. De foto's zien er prachtig uit en ik zou zo met Gemma en de kids naar jullie toe willen komen. Ik hoop wel dat jullie met de vissen gezwommen hebben want dat is echt iets aparts. Geniet ervan!!!