Walsvishaaien, flamingo´s en nog veel meer - Reisverslag uit San Felipe, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Walsvishaaien, flamingo´s en nog veel meer - Reisverslag uit San Felipe, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Walsvishaaien, flamingo´s en nog veel meer

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

21 Juli 2007 | Mexico, San Felipe

Lieve lezers,
inmiddels zijn we in San Felipe aangekomen en daar een prachtige boottocht gemaakt waarbij we flamingo´s, lepelaars, witte pelikanen en krokodillen hebben gezien. Een prachtige ervaring waarbij we ook nog in een zoutmeer hebben liggen dobberen, daarna met bijzondere roze klei onze huid hebben ingesmeerd. Onze huidjes zijn nu zooo zacht als babyhuidjes. Even teruggrijpen naar gisteren toen we met z´n viertjes 5 uur lang op een bootje de Golf van Mexico op zijn geweest om te zwemmen met walvishaaien. Eerst moesten we ruim anderhalf uur de zee op waar we hebben kunnen genieten van rondzwemmende dolfijnen. Wat is dat toch een toppunt van harmonie. Daarna walvishaaien gespot en met snorkels en flippers de zee ingedoken (onder begeleiding van een gids) om met deze zeer lieve dieren te zwemmen. Op nog geen halve meter zwommen we met deze giganstische dieren (12 meter) mee, steeds twee aan twee. He,even voor de duidelijkheid...Paoltje dook als eerste de diepe zee in !! De eerste sprong was eng omdat je niet weet wat je te wachten staat, de tweede keer zwom ik zelfs over zijn kop. Stoer, al zeg ik het zelf!! Maar de jongens gingen ook het water in. Dirk zelfs heel lang met Marc, en later Luuk ook. Allemaal zijn we twee/drie keer het water ingeweest. Kleine Luuk in die grote zee, met van die grote beesten...Marc dook de laatste keer nog een dieper onder water zodat de gids hem samen met deze Whaleshark kon fotograferen. We hopen dat deze foto lukt.Een geweldige ervaring, een prachtige dag. Once in a lifetime! Op de terugtocht kwamen we een zeeschildpad tegen. Helaas....dood.
Vandaag van Holbox weggegaan, een eilandje dat we nooit meer zo onbedorven zullen terugvinden, denken we (Een echt bounty-eiland) De weg van Holbox naar San Felipe/ Rio Lagartos duurde ook weer ongeveer 4 uur. Dan kom je langs dorpjes waarvan je denkt dat dit niet meer zou bestaan. Krotten, grote gezinnen met vele kleine kindjes, sommige bloot, elkaar optillend. Ouderen die mango´s verkopen langs de kant van de weg. Soms schrijnend, wat zijn wij toch rijk.
Nu zijn we voor een traditioneel Maya feest in Rio Lagartos. Bij toeval kwamen we hierachter. Een dorpsfeest die 5 dagen gaat duren. Vandaag met maya dans en klederdracht.
Ben trouwens nog steeds niet telefonisch bereikbaar. Dus alles via internet, aub.
bedankt voor jullie leuke reacties. Echt tof om die te lezen.
Annelies, zou jij mij nog een weekje kunnen vervangen? Hihihi. Zou jij Marlou deze site door willen geven? Er is iets mis gegaan in de mailing, en misschien vinden zij het toch leuk om mee te lezen.
Lautje, alles ok met Sem?? We missen hem!
Adios amigo´s.

• 21 Juli 2007 - 13:27

Annelies:

Wat klinkt dit allemaal goed!
    Een sprookje dus! Ik zal de site aan Marlou doorgeven. Marga is inmiddels oma geworden, Tom nog steeds geen vader, Tjarda inmiddels 41 weken. Zal volgende week wel worden.
    Geniet verder en groetjes aan je mannen.
    Liefs Annelies

• 21 Juli 2007 - 15:16

Marlou:

Hé Paola en familie, wat leuk deze site. Ik hoef niet te vragen of jullie je vermaken, pas maar op "waaghals" met die walvishaaien.Is het feest al afgelopen en heb je het "nuchter" doorstaan? Veel plezier nog vanuit het regenachtige Nederland.

Marlou

• 21 Juli 2007 - 22:51

Annelies:

Tom en Tjarda hebben een dochter gekregen Lobke, vanmiddag(zaterdag) om 13.45 uur geboren. Alles is goed gegaan en ze zijn super trots.
    Leuk hé!

• 22 Juli 2007 - 10:03

A - L.:

Ciao Amigos,We hebben weer erg genoten van jullie avontuurlijk verslag,
    wat beleven jullie veel zeg, en wat er nog komen gaat,nou blijf maar genieten van deze prachtige droomreis,
    Besos da nosostros dos
    N - N.

• 22 Juli 2007 - 12:50

Anouk:

Wat een prachtig avontuur en geweldig leesvoer. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    Geniet nog lekker verder.
    Groetjes uit de Amberlaan

• 22 Juli 2007 - 13:56

Ton & Romy:

Wat klinkt dit allemaal heerlijk. Terwijl wij hier van regenbui naar regenbui leven zitten jullie daar in het paradijs. Jullie verdienen het hoor dus geniet!!! En gaaf man dat duiken met dieren. Onder water is sowieso een speciale belevenis. En stoer hoor Luuk! En Marc, eerst de foto's zien dan geloven ;-)) En wat hebben wij nu een spijt dat we Isla Holbox niet gedaan hebben. Die zetten we dus op ons wensenlijstje. Veel plezier nog en pas goed op jullie zelf! Liefs,
    Ton en Romy

• 22 Juli 2007 - 20:23

Rein, Lautje & Sem:

Sem zijn oogjes glimmen bij jullie verhalen over walvishaaien en dolfijnen. Wij zeggen alle drie: wauw!! En ja, wat een tegenstrijdigheid he. Luxe van toeristen tegenover vaak armoede van de Mexicaanse bevolking. Cool dat jullie ook nog een traditioneel Maya feest mogen meemaken! We zijn wel heel erg benieuwd hoe dat was. Hadden ze toen ook al de salsa? :-)

Sem gaat echt geweldig! Hij lacht heel veel. Sinds deze week heeft hij weer wat nieuwe dingen ontdekt: op zijn ene knuistje sabbelen en met zijn andere hand op zijn hoofdje kriebelen om zo in slaap te komen. Ook begint hij meer vast te pakken (zoals haren en t-shirts) om het daarna niet meer los te laten. En tot slot heeft hij ook nieuwe geluidjes ontdekt. 'Ah' doet hij regelmatig en als hij moe is of het zat is heeft hij een ander huiltje gekregen. We blijven 'm maar kusjes geven en knuffelen! We genieten ontzettend veel van hem! Hebben jullie in de e-mail die foto waarop hij lacht gezien? Om op te vreten, toch?! ;-)

Blijf zo genieten! We kijken telkens uit naar jullie nieuwe verhalen!
    Smakkerd van ons (en een extra lachje van Sem)