Van het ene avontuur in het andere - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Van het ene avontuur in het andere - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Van het ene avontuur in het andere

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

02 Augustus 2007 | Mexico, Playa del Carmen

Nu een berichtje vanuit Playa del Carmen, tevens onze laatste stop voor we vrijdag weer terugvliegen (hopen we) naar ons geliefde Nederland. Foto's kunnen door ons niet meer geplaatst worden ivm te weinig ruimte, en aangezien hiet hier heeeel lang duurt met de computer ga ik geen extra ruimte bijkopen.
Na ons avontuur met de indianen hebben we twee reisdagen gehad. De eerste dag verliep moeizaam aangezien Dirk en ik getroffen waren door zg. reizigersdiarree....Een reis met buikpijn en veelvuldig bezochte bush-bush plekjes...Tja, nood breekt wetten!
Onze tussenstop was een prachtig resort midden in de jungle waar naar mijn gevoel van alles kom rondlopen. Wat een geluk dat we niet veel gezien hebben...medereizigers (familie van Tom v Vreeland, voor collega's wel bekend) hebben hier oog in oog gestaan met een slang en vogelspin!! Enfin geslapen, niet lekker en de volgende dag door naar Playa. Dit verliep al stukken beter. Inmiddels deden de pillen hun werk en hoefden we niet zo vaak te stoppen onderweg. Onderweg hebben we een prachtig groot meer aangedaan, even gezwommen en iets gegeten, tussen de locals.
Nu dus in Playa waar we moeten wennen aan de toeristen, maar waar we weer een lekker hotel hebben en heerlijk van de azuurblauwe zee en witte strand kunnen genieten. De kinderen kunnen supergoed opschieten met een ander gezin (zie hierboven beschreven)en wij met hun ouders dus dat maakt het super gezellig en smaakt het biertje cq mojito ook super.
Huurauto is inmiddels ingeleverd. Gisteren met de ferryboat naar tegenoverliggend eiland Cozumel gegaan, waar we gesnorkeld hebben en oog in oog hebben gestaan met een baracuda. Mexico onderwater...Luuk in de stress, paniek.Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik op Dirk zijn rug heb meegesnorkeld...hmhm. Luuk wilde de eerste keer niet mee, omdat de baracuda met zekerheid rond zwom. Bij het volgende rif durfde hij wel weer.. Tot drie keer aan toe deze roofvis gespot.Verder koraal en ander mooie vissen. Een belevenis!
Vandaag hebben de kinderen hun droom werkelijkheid zien worden...zwemmen met dolfijnen. Schitterende ervaring, wel wat kort. Maar is dat niet met alle leuke dingen?? Enfin, een uurtje met dolfijnen in het water, vooruit geduwd, aan de vinnen vooruit gesleept, kusjes gegeven, aaien etc. Natuurlijk leeggelopen op DVD en foto's van deze ervaring. Hahahaha.
Morgen nog een dagje strand, cocktailtje, fruitshots en heerlijke taco's dan is het....terug naar Nederland maar wel met een schat aan belevenissen en ervaringen. Ik merk dat ik mijn spaans erg vooruit gegaan is en dat je zonder spaans te spreken hier niet ver komt. Vele locals spreken geen engels.

  • 02 Augustus 2007 - 17:55

    Nr 15:

    Nr 11,

    ik heb goed nieuws voor jullie het wordt dit week-end in elk geval prachtig weer, de omgeving is natuurlijk iets anders ......
    Geniet nog maar even met volle teugen.

    Groetjes,

    Nr 15

  • 02 Augustus 2007 - 20:20

    Lina---Angelo:

    Hallo Amigos
    jullie verhaal zojuist gelezen weer met veel plezier, het is denk ik wel omgevlogen als het allemaal zo leuk is geweest, maar aan alles komt een einde, maar wel met hele fijne herinneringen toch??? nou wij wensen jullie een hele fijne thuisvlucht, en tot Zaterdag ciao Amigos xxxxxxxxx Nonni

  • 02 Augustus 2007 - 21:25

    Sem:

    Later als ik groot ben ga ik ook kusjes aan dolfijnen geven! A.s. zaterdag zal ik jullie mijn allermooiste lach laten zien en wat met jullie 'praten'...beloofd!

    Kusje, Sem
    ps. vandaag mijn eerste prikjes gehad :-( Maar ik ben wel weer heel wat gegroeid! Papa en mama kweken spiertjes met mijn -nu al- 6260gram!

  • 02 Augustus 2007 - 21:31

    Rein & Laura:

    Tjonge, dat is voorbij gevlogen zeg. Gelukkig kunnen jullie dit weekend nog even genieten van het schaarse mooie weer ook hier in Nederland. Balen van de buikloop, maar wellicht goed voor de begroeiing van de Mexicaanse bush bush?! :-)
    We kijken ernaar uit al jullie verhalen te horen en te zien. Kom maar op met die dvd en foto's van de dolfijntjes!

    Hasta luego!
    Besos, Reinier y Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Paola, Dirk, Marc en Luuk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 72791

Voorgaande reizen:

17 Maart 2018 - 01 April 2018

Suriname

03 Augustus 2012 - 23 Augustus 2012

Amerika...steden en bergen

01 Maart 2012 - 04 April 2012

Cambodja, het vergeten land van Azie

06 Augustus 2011 - 31 Augustus 2011

Van zwoele tropen tot eilandmensen

19 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Florida

29 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

Een verre reis

18 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Het land van de Glimlach

13 Juli 2007 - 03 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: