Cicciolina in de jungle - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Cicciolina in de jungle - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Cicciolina in de jungle

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

27 Juli 2007 | Mexico, Palenque

Vanuit Palenque een nieuw avontuur voor de thuisblijvers.
Meteen even een reactie op de foto{s waar jullie naar hunkeren...ik ga er proberen enkele bij te zetten, misschien ook bij de voorgaande verhalen. Het laatste internetcafeetje had niet eens een USB aansluiting, dus vandaar.
Na Izamal, het gele stadje, zijn we richting Campeche gereden. Jammer genoeg kan ik jullie daar niet veel over vertellen omdat we daar midden in een tropische storm terecht kwamen en we geen kant opkonden. Het water stroomde met een geweldige snelheid door de straten. Moest meteen aan de wolkbreuken in Nederland denken...als je dit meemaakt piep je wel anders! De volgende dag zijn we van Campeche naar Palenque gereden. Een lange maar prachtige autorit. Wat ons vooral opviel (naast de prachtige natuur), was de vele politie die met geweren en kogelvrije vesten langs de kant stonden. Achter hun nog eens een legertruck met bewapende soldaten. Best angstaanjagend, zeker als je wordt aangehouden en de kofferbak open moet. Hier kom je niet met 100 pesos vanaf, hahaha. hier moet je je onderdanig en zeer beleefd opstellen, wil je niet in de problemen komen. Maar Cicciolina wist zich hier prima uit te redden. De coke hebben ze in iedergeval niet weten te ondekken. Lag tussen de vuile was die al twee weken in de kofferbak ligt te broeien, haha. Daarna aangekomen in Palenque. Prima hotelcompex met zwembad, vlak bij de ruines van Palenque. In Palenque iets locaals gegeten. De volgende dag werden we om 6 uur {s ochtends) opgehaald om een trip naar de jungle te maken. Een prachtige rit tussen de heuvels. Veel kleine dorpjes waar kindjes in hun blootje rondrennen, moeders de was doet in het plaatselijke beekje. Met een kanootje zijn we via de rivier, die tevens de grens is tussen Mexico en Guatemala naar de Maya ruines Yaxchilan en Bonampak gegaan. Prachtig gewoon.Wel zijn Marc en ik inmiddels bont en blauw van de vele "mosquitos". Na het bekijken van deze sites zijn we naar de
"indianen" gebracht. Dit viel tegen. We hadden gehoopt zeer primitief te kunnen slapen, maar er stonden auto's voor de hutjes en de indianen liepen rond in hun gewaden maar wel met een modern horloge om hun pols. We moesten even slikken. Er was zelfs stroom en ze hadden een wasmachine. Erg gezellig was het er ook niet. Geen hangmatten en het watertje waarin we konden zwemmen zag er zo vies uit dat we er ons niet aan gewaagd hebben. Ondertussen zijn we wel ontzettende leuek mensen tegengekomen met allemaal hun eigen verhaal. Rondreizend volk is erg leuk. De kinderen maken meteen contact en { s avonds werd er dan ook volop UNO gespeeld. De volgende dag hebben we wel een erge avontuurlijke tocht door de jungle gemaakt die Cicciolina goed doorstaan heeft. Door snelstroomende watervallen en diepe beekjes. Lautje , ik weet niet of ik je schoenen nog droog krijg! Niet geheel ongevaarlijk, maar werg spannend. In het begin van de avond weer teruggekomen in ons hotel, een weldaad...schone bedden, lekker douche en ´s avonds bijzonder leuk, goed en gezellig gegeten bij een Mexicaans backpackers restaurant, met live muziek en een vuurshow. Vandaag naar de ruines van Palenque geweest. Ook onze laaste. We hebben er nu zo´n 8 gezien en dat is echt genoeg. Na het plaatsen van wat foto´s gaan we door naar de watervallen van Misol Ha en morgen gaan we rustig aan retour kust. Daar nog even drie dagen uitrusten. De laatste dagen waren echt vermoeiend, veel gezien in de warmte, vroeg op, veel gereisd. De jongens zijn geweldig en gezellig. Passen zich goed aan, aan de voordurende veranderde situaties. Eten alles, maken contact met iedereen, proberen engels of spaans te praten en genieten volop. In de jungle zijn we nog apen tegengekomen. Brulapen....het lijkt wel of er een onondekte dinausaurus achter de ruines staan. Echt een gebrul...kan je niet voorstellen. Geweldig. Wat ons ook nog opvalt :aardige mensen, goede sfeer, zelfs in de kleinste dorpjes basketbal veldjes en enorm veel eettentjes (koken de mexicanen ook wel eens zelf?). Tot hier dit verslag. Kijk ook even op de eerder verslagen of we daar nog foto´s bij hebben gezet. Tot snel. Zoen van deze backpackers.

• 27 Juli 2007 - 18:30

Anouk:

Blij dat jullie tenminste ook een dag regen hebben gehad en hoe! Hier begint het iets beter te worden maar is nooit van lange duur.
    Ik heb weer waanzinnig genoten van jullie verhaal.En wat een spannende dingen allemaal. Alleen staan er niet meer foto's bij. Geniet nog maar een paar dagen aan de kust en tot gauw.
    Kusjes uit de Amberlaan

• 27 Juli 2007 - 19:13

NONNI:

Lieve amigos,
    we hebben zojuist elkaar via de msn gesproken,leuk om te horen dat jullie het erg naar het zin hebben, en natuurlijk weer genoten van jullie gezellige verhaal., ja Paola ciociolina past echt bij jou ha.ha.ha.ik zie het al voor mij,jou in die situaties.papa en ik genieten enorm om op deze manier jullie te kunnen volgen,nou gaan jullie nu maar heerlijk uitrusten na al die belevenissen hoor,lekker luieren aan het strand,tot gauw kus Mams en Paps.

un caro saluto a voi quattro vi pensiamo spesso qui tutto bene a presto baci Papá

• 28 Juli 2007 - 09:01

Annelies:

Wat een geweldige reis zijn jullie toch aan het maken.Ik kijk elke keer weer uit naar de verhalen. Leuk dat de jongens zich zo goed aanpassen. Ik geniet ervan! Rust lekker uit de laatste dagen en neem wat mooi weer mee terug, dat kunnen we hier wel gebruiken!! Liefs Annelies

• 28 Juli 2007 - 21:29

Gem:

Wat een geweldige dingen doen jullie en erg leuk geschreven ook! Ik jaloers? Ja, natuurlijk. Wij gaan morgen de boel inpakken en maandag rijden we weg. Ik heb gister, vrijdag, naar jullie vluchten geinformeerd (hoop dat jullie het al willen weten). De configuratie is voor alles C42 M238. Ik meld het aantal echt verkochte stoelen. HOUAMS/2aug C31 M196, MEXAMS/2aug C29 M209, HOUAMS/3aug C34 M217, MEXAMS/3aug C32 M211.
    Nog veel plezier en rust aan de kust. We SMS-en wel weer. Kus.

• 29 Juli 2007 - 09:05

Romy & Ton:

Wauw! We worden helemaal stil van jullie verhalen (en dat wil voor Romy heel wat zeggen! ;-))
    Wat een mooie en actieve reis! Die cicciolina moet je later nog eens uitleggen want wij kennen alleen die pornoster die zo heet en Paola...daar lijk je gelukkig helemaal niet op! Geniet nog lekker van de kust, de rust en elkaar. Veel liefs,

• 29 Juli 2007 - 11:04

Nr 15:

Luitjes,

Goed te zien dat jullie met volle teugen genieten. Reis voorzichtig en tank lekker bij!!

Nr 15

• 01 Augustus 2007 - 09:21

Rein, Lautje & Sem:

Hey Cicciolina, even een bloot schoudertje, een knipoog en een bloot knietje laten zien en die Mexicanen smelten als sneeuw voor de zon! Ontzettend leuk om al jullie avonturen zo te lezen! Moeders die als eerste de diepe zee in sprong om met een walvishaai te zwemmen, moeders die primitief wil en geen jacuzzi. Normaal gesproken zou je er een moord voor doen...haha. De beschaving is dus ook in de jungle doorgedrongen met de bling bling en de wasmachine :-)Leuk om de foto's te bekijken! Veel plezier met de dolfijnen vandaag. Geef ze maar een kusje van Sem en wel foto's maken he!!

Hier lijkt de zomer eventjes zijn intrede te doen. Gelukkig...!
    Smakkerd van ons!

• 01 Augustus 2007 - 21:29

Fam. Kraan:

hey
    ik hoop dat je van de regen hebt genoten
    (wij hebben gelukkig ook regen gehad)
    het verhaal was leuk om te lezen,
    en ik hoop dat het een lekkere jacuzzi was. en geniet nog lekker van de zon (wel bruin thuiskomen) dus nog veel plezier en leuke foto's.

Fam Kraan. (Jeroen)