Fietsen in Bangkok en nog veel meer - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok en nog veel meer - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok en nog veel meer

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

22 Juli 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Op dit moment zitten we inmiddels in de jungle bij Kanchanaburi, maar daar schrijven we later over. Nu eerst ons avontuur met de fiets door Bangkok. We begonnen 's morgens rond 7 uur met een briefing over deze trip. We hadden een groepje van 8 personen en werden begeleid door een Nederlandse jongen en een Thais meisje. We hoefden niets mee te nemen alleen ons goede humeur en wat lef. Dat was geen probleem..
We begonnen onze fietstocht door China Town. Fietsen door de dichtbevolkte straatjes en markten. Als we langsreden riepen mensen: Farang....zal iets van "kijk uit, buitenlanders" betekenen. Het was enig. De geuren van specerijen, etenskraampjes die al volop aan het wokken waren vermengd met de geur van wierook was fascinerend. We waanden ons in een andere wereld. Vanuit Chinatown namen we de veerboot...hup fietsen mee en we gingen verder naar de buitenwijken van Bangkok. Daar kom je in een heel andere wereld terecht. We fietsten daar over smalle weggetjes door de groene plantages. Het was prachtig, wat een rust. Onderweg kregen we een heerlijke Thaise lunch aangeboden in een " eettentje" aan het water. Heel vervallen allemaal, maar smakelijk. We vervolgden onze rit en hadden ogen en oren tekort. Mensen die je aanraken, kindjes die zwaaien. Enig. Op de terugweg werden we gedoopt...door een enorme regenbui. "De tranen van Boeddha" zeggen ze hier...dikke warme tranen!Ondanks de poncho's....ontzettend nat geregend. Maar dat heeft de pret niet kunnen drukken. Fietsen door Bangkok is een unieke ervaring en aanrader!
Daarna door met de Tuk-tuk naar Grand Palace. Een must als je in Bangkok bent. Diverse, met mozaiek, goud, rood en groen bewerkte tempels. Het schittert je tegemoet. In de hoofdtempels zit de Emerald Boeddha. Een vrije kleine Boeddha van groene jade, gevonden in de bossen van Chiang-Mai. Toen bedekt met een dikke laag mos, later ontdekte men dat er jade onder zat. Vanaf dat moment is het een Nationale trots.
Ook het paleis is prachtig.
Daarna naar een backpackers-zone gegaan en (weer) lekker gegeten en rondgelopen. De dag begint hier altijd vroeg. Om zes uur is het al een drukte van jewelste op de markten. Je hebt soms geen idee van tijd. 's Avonds vroeg donker dus lekker vroeg slapen.
Dit zijn voorlopig onze laatste dagen in Bangkok. Een mega stad, druk maar bijzonder. Vanaf vandaag verlaten we deze stad om naar de River Kwai te gaan met een georganiseerde tour. Vrijdagavond nemen we de nachttrein naar Chiang-Mai, en daar zien we weer verder. Vanuit daar volgen weer nieuwe berichtjes en foto's.
Trouwens...tot nu toe..weinig zon maar veel Boeddha tranen hier!

• 22 Juli 2009 - 15:39

Marlou:

Jammer van de tranen van Boedha, wel prachtige foto's. Denk je wel aan je lijn met al dat lekkere eten.
    Veel plezier verder

• 22 Juli 2009 - 17:50

Ton En Romy:

Ik zei nog zo, die koffer kan groter. Dan had je in ieder geval 4 waterdichte regenjacks mee kunnen nemen ;-))
    Wat een heerlijke verhalen. Geniet en goede reis naar het Noorden. Liefs

• 22 Juli 2009 - 19:38

Nonni:

Wat een leuk verslag, met plezier gelezen.Jammer van de Boedhatranen,maar zo te lezen,evengoed veel pret samen.LIEFS XXXX M-P.

• 23 Juli 2009 - 10:52

Herma:

straks hebben jullie nog 3 weken nodig om bij te komen.......
    Poaltje ik ben weer door.........