Van River Kwai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Van River Kwai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Van River Kwai naar Chiang Mai

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

26 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Inmiddels hebben we de jungle achter ons gelaten en zitten we nu in een ( veel te hollands hotel) in Chiang Mai, noorden van Thailand. De laatste dag van onze tocht naar de River Kwai was een behoorlijke reisdag. Allereerst was het al een uur rijden naar de Erawan Waterfalls. Een pracht van een waterval van 1500 meter hoog. Verdeeld over 7 niveaus. Wij hebben tot niveau 5 gelopen. Een prachtige wandeling. De jongens zij bij niveau 3 blijven steken om daar te zwemmen.Dirk en ik zijn verder geklauterd en we hebben genoten van de schoonheid van de natuur. Hierna terug met de bus naar Bangkok. Daar hadden we nog een uurtje om onze spullen te pakken uit ons hotel en de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Een hele belevenis die ik overigens niet had willen missen. De trein deed er 14 uur over.De trein had vertraging en vertrok daarom na achten ( 's avonds).In het begin van onze reis kwammen er mensen rond met bakjes rijst. Maar wij hadden al gegeten. Tjaa ik moet bekenen dat de behoefte aan friet met een hamburger het dit keer won van de heerlijke Noodles.Dus wij hadden onze maaltijd al binnen.De trein was sober en erg boemelig. In de jungle op de River Kwai had ik al geen oog dicht gedaan vanwege de airco die steeds aansloeg. Ik had het idee dat er iemand met een roestige mixer naast mijn bed stond om slagroom te kloppen. Niets hielp, zelf Normison 10 mgr was niet genoeg. Ik was blij dat die nacht voorbij was maar wat nu in die trein..We waren nog geen tien minuten onderweg of ik had al visioenen van Paola die iedereen een aai over de boel ging geven voor ze gingen slapen maar zelf geen oog dicht zou doen. Wat een herrie en gepiep..
De sfeer in de trein was gezellig. Allemaal backpackers of locals. Enig gewoon.Iedereen had wel iets te eten of te drinken bij zich. Een mevrouw met een bezem en een dweil kwam het gangpad schoonmaken en lachte vriendelijk. Wat een Hell of a Job! We begonnen met een spelletje kaarten.Luuk had van alles bij zich...uno, speelkaarten, Yathzee.
We hadden eerst zitplaatsen die rond 21.30 uur al omgetoverd werden tot bedden. Een mannetje maakte alle bedden in een snel tempo op. Daarna kon je niet anders dan op je bed liggen. Dat deden we dan ook. Met een zak chips en een flesje water. We probeerden zo laat mogelijk te gaan slapen want de rit zou nog lang duren. Het was een komisch gezicht. Eigenlijk een grote slaapzaal met allemaal gordijntjes. Geen slaapcoupe dus, geen pyama, geen wasgelegenheid. Dus met je kleding waar je de hele dag al in gelopen had, je bed in gaan.Alleen handen wassen en hangen boven de wc( het spoor zag je onder je voorbij zoeven) Ik moest even denken aan hoe die rail eruit ziet na al die toiletbezoeken...Bahhhh.Dus toch maar weer naar de Normison gegrepen en dit keer werkte het prima. Vroeg in de ochtend werd ik weer wakker en vroeg mij beschamend af hoe de kinderen het hadden gehad en hoe laat hun luiken dicht waren gegaan. Ik nam aan goed...ik had eindelijk eens lekker geslapen en dat was mij goud waard op dat moment.
Met een uur vertraging kwamen we de volgende ochtend aan in Chiang Mai. Een volkomen andere wereld.We namen afscheid van onze twee Nederlandse reisgenoten en gingen ieder onze weg. Wij namen een taxi naar het hotel waar een douche het meest gewaardeerde moment van de dag was.Daarna de stad verkennen en ergens gaan eten. Ook een plan maken voor de volgende dagen omtrent een eventuele trekking in de bergen. Deze hebben we nu vastgelegd. Dinsdag gaan we voor drie dagen de bergen in met een gids die ons zal begeleiden tijdens onze tocht. We slapen bij de locale mensen en ook hierna zal een douche met meest gewaardeerde moment zijn. Wassen moeten we in de rivier en toilet zal een gat in de grond zijn. Ik moet zeggen het klinkt super en stoer maar ik zie er toch een beetje tegenop. Vooral de nachten op een bamboematje en een klamboe, vies , nat en moe zullen voor deze dame een beproeving zijn. Angsthaas die ik ben in het donker. Ik zat vanavond al op Marc( trouwens die noemen ze hier Barack, ze kunnen zijn naam niet uitspreken) zijn rug toen de kakkerlak niet wist welke kant die op zou rennen en ondertussen de ratten zich volvraten aan alle vuilnisresten. Ik was hier echt klaar mee. Alleen een voetmassage kon mij nog enigszins doen ontspannen en het schrijven van dit verslag. Dus....de reisorganisator zei dat het streven is om 95% van de trekkers heelhuids te doen terugkomen. Wij gaan voor de volle 100%...het verslag hiervan volgt dus vrijdag pas.We hebben kleding gekocht die we na deze trekking weg kunnen doen. Het schijnt dat je het niet schoon krijgt!!
Reizen zonder vaste plannen is erg leuk maar ook ingewikkeld. Het voortdurend verder denken en plannen, zoeken naar mogelijkheden en het ontdekken kost veel tijd. Daar moet ik best aan wennen.Het heeft zijn charme, absoluut, maar ook een keerzijde.Je wilt zoveel maar soms kan het dan niet of kom je erniet aan toe.
Morgen gaan we nog iets van Chiang Mai bekijken en ons nogmaals laten masseren voor we onze ontberingen tegemoet gaan ( grapje).
Sietse en Anita: Mae Hong Son gaat niet lukken. Dit wordt te ingewikkeld. Decem zoeken gaat niet door. Wie we wel hebben gevonden is...Patty met de meiden en John. Zitten in hetzelfde hotel. Erg gelachen!
Groeten van Tarzan, Jane en kids

• 26 Juli 2009 - 18:00

Sietse:

Tarzan, Jane en Kids,
    Dat jullie de Dixjes zijn tegengekomen!!!
    Klein is dat aardbolletje eigenlijk he.....Mocht je ze nog zien doe ze de groeten van ons. Kan me voorstellen dat je het geregel om verder te komen een beetje zat wordt. Het kost veel tijd, doet me deugd dat jullie het zo naar je zin hebt, die wandeling die jullie gaan maken komt helemaal goed, denk dat jullie her end er bij wat locale stammetjes gaan slapen. Blijf genieten en plezier maken met die Thaitjes!!

Nr. 15

• 26 Juli 2009 - 18:12

Romy :

Wat een avonturiers zijn jullie! Petje af hoor. Je hebt toch wel natte wetties en desinfecterende hand 'zeep' bij je? Of paste dat niet meer in dat piepkleine koffertje?(ik kan er nog steeds niet over uit ;-)) Geniet nog lekker en laat jullie inderdaad lekker masseren!!

• 26 Juli 2009 - 23:53

Nonni:

Wat een geweldige verslag..we hebben weer erg genoten en zo gezellig geschreven knap hoor...we kijken nu alweer naar jullie vogende avonturen uit,we zitten dan in Montereale, en hopen ook dan jullie verslag te kunnen lezen,samen met Laura en Rein, met hun Laptop...???
    KUS M..P..

• 28 Juli 2009 - 12:13

Heleen:

Van je moeder kreeg ik jullie mooie reisverslag van thailand op mijn computer.
    Veel vakantieplezier en geniet ervan.

• 28 Juli 2009 - 13:08

Moppie:

wat leuk dat ik al jullie belevenissen kan lezen en met al die foto's erbij, geweldig dat jullie dat allemaal mogen beleven, ik volg ook het vakantie verslag vanuit Indonesië per mail
    zij gaan morgen weer op weg naar huis en zijn donderdagochtend thuis na 2 1/2 week.
    veel plezier met het hele gezin en tot volgend bericht, je ouders vanochtend vroeg vertrokken, groetjes Moppie

• 28 Juli 2009 - 15:47

Annelies O:

Hoi Paola,
    Wat een geweldige reis maken jullie. Prachtige foto's. Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig in de bergen.
    Groetjes,
    Annelies O

• 28 Juli 2009 - 19:34

Greet Evelens:

Hoi allemaal,

Wat een belevenissen allemaal. Superleuk. Eindelijk deze link via Marlou gekregen en ik smul van jullie verhalen.
    In wat een andere wereld zitten jullie nu. Het zal wel afkikken worden als jullie weer thuis komen. Geniet nog even van jullie uitrust week en natuurlijk een goede reis naar huis. Liefs Greet

• 28 Juli 2009 - 20:21

Ron.celie@planet.nl:

Hoi lieve overburen,

eindelijk tijd genomen(kunnen nemen) jullie reisverslagen te lezen en daar enorm van te genieten.
    het is fantastisch dit zo te mogen lezen en mee te maken,
    wat een vakantie, een ervaring en dit zo met zn vieren!
    onverwacht hadden wij de laatste dagen familie uit israel hier.
    jullie een andere wereld, zij hier een andere wereld,
    zo bijzonder allemaal,
    liefs van ons,
    ron,els,jerry,liset

wat ben ik trots op mn 2 kanjers!

• 31 Juli 2009 - 10:19

Bibione & Co.:

Dag lieve Thailand-gangers!!!

We hebben zo aan het eind van ons, soms iets te warme, weekje strand even een kaartje voor een wifi verbinding geregeld om zo heerlijk in de zon aan de rand van het zwembad jullie prachtige en spannende reisverslagen te kunnen lezen. Wat een avonturen!! Spannend hè al die onverwachtse momenten op zo'n vakantie! Het zijn juist die momenten die jullie straks het meeste bijblijven en waar je alsmaar weer over kunt blijven vertellen.

We genieten hier van het mooie weer en om de dag van het zwembad en de zee. Sem en Mika doen het super (Sem elke avond mee uiteten en toe een ijsje bij de gelateria). Mika slaapt een gat in de dag en gaat graag mee naar het zwembad en de zee. Sem spreek ook al een aardig woordje Italiaans (pane con prosciutto en bijna alle ijsjes smaken!).

Morgen rijden we weer naar nonna en nonno en blijven daar ongeveer een weekje, daarna nog 2 weken Spor. Italië is erg warm en we beginnen al een aardig kleurtje te krijgen.

Dikke smakkerd,
    RLSM