Ons vakantieplan - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Ons vakantieplan - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Ons vakantieplan

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

05 Augustus 2011 | Nederland, Amstelveen

Menyambut familie en vrienden,

Ook dit jaar gaat de familie Thijs een ander land bezoeken in Azië. Indonesië staat dit jaar op het programma. We gaan rondtrekken door Java en Bali. Het zijn twee prachtige eilanden van Indonesië. Het spannende aan deze reis is dat we met zijn z'n vieren standby gaan vliegen. Als er plek in het vliegtuig is mogen we mee, zo niet... dan proberen we het de volgende dag weer. De vluchten staan er slecht voor dus hebben we besloten apart te vertrekken. Paola en Luuk vliegen morgenochtend via Dubai naar Jakarta en Dirk en Marc ’s avonds hetzelfde traject. Alles onder voorbehoud…..
We zullen onze reis een klein beetje omschrijven.
We beginnen onze reis in Java, Jakarta. Vanaf Jakarta gaan we met een spectaculaire treinreis helemaal naar het zuiden, Pangadaran. Daar blijven een paar nachtjes slapen en dan gaan we door naar Yogjakarta. Hier blijven we ook weer een paar nachtjes.
Vanaf daar gaan we zes dagen met trein en auto, maar vooral fietsend door Oost Java naar Bali. We fietsen niet de hele dag, maar wel elke dag tussen de 40 en 50 kilometer. Er rijdt een busje mee dus als het niet meer gaat is het busje onze redding…We gaan daar de Bromo vulkaan bezoeken ( erg toeristisch) maar we doen ook enkel minder toeristische plaatsen aan. Zo gaan we naar een Sukamade waar we hopelijk de zeeschildpadden kunnen spotten die hun eieren komen leggen aan het strand. Het schijnt daar erg basic te zijn en we overnachten in simpele hutjes aan het strand….
Eenmaal in Bali worden we naar Lovina Beach gebracht in noord Bali ligt. Daar verblijven we weer een paar nachtjes. Dan gaan we naar Ubud. Ubud ligt wat meer in het midden van Bali.en vanaf daar gaan we naar het binnenland van Bali verkennen. Misschien nog eenlaatste dagje strand en dan terug naar Nederland. Dirk en Marc zullen weer standby gaan vliegen. Ze hopen terug te vliegen via Hong Kong. Daar kunnen ze één nachtje blijven en dan door naar Amsterdam. Paola en Luuk vliegen niet standby en hebben tickets gekocht. Ze vliegen vanaf Bali naar Singapore en ook zij verblijven daar één nachtje. Zij vliegen in de avond terug naar Amsterdam en komen daar in de ochtend aan. Het is best grappig, als Paola en Luuk in Singapore zijn, zijn Dirk en Marc op hetzelfde moment misschien in Hong Kong. Twee prachtige wereldsteden.

Dit is hoe onze reis door Indonesië eruit zal gaan zien. De reisverslagen zullen zoals gewoonlijk geplaatst worden hier op waarbenjij.nu. De foto's zullen er niet meteen opstaan wanneer het reisverslag erop staat. Het zal dus waarschijnlijk de volgende dag erop staan. Ook gaan we filmpjes maken en die staan niet op waarbenjij.nu, die zetten we op youtube.com. Als er een nieuw filmpje op youtube.com staat meldden we dat en hebben we er een linkje in ons reisverslag gezet, zodat jullie daar alleen op hoeven te klikken om het filmpje te zien. Tot zo ver ons welkomstbericht.

Selamat Tinggal familie en vrienden

• 05 Augustus 2011 - 16:07

Marlou:

Goede reis allemaal en heel veel plezier

• 05 Augustus 2011 - 18:06

RLSM:

Spannend zeg! Heel veel plezier en vooral genieten en veilig weer thuis komen.
    Smakkerd van ons 4tjes

• 05 Augustus 2011 - 18:27

Nonni:

Wat een prachtige vakantiverslag....
    erg spannend allemaal.....
    goede reis en heel veel plezier...
    liefs Nonni.XXXX.

• 06 Augustus 2011 - 04:44

Otto En Martje:

Wauw, wat een gave reis! Het is dat wij nog bezig zijn met Japan, maar anders zouden we zo mee willen! Heel veel plezier alvast met de reis en we duimen dat de vluchten voorspoedig zullen verlopen.

• 06 Augustus 2011 - 09:41

Romy & Ton:

We hebben er zin in! ;-)
    Neem in Singapore de hop onn hop off bus. Zie je het snelst heel veel en probeer bovenop het Marina Sand hotel in Singapore te komen. Is prachtig hotel maar daarboven heb je uitzicht over heel Singapore!
    Geniet met zijn allen en kom veilig terug! liefs

• 07 Augustus 2011 - 08:26

Nr 15:

Selemat Pagi,

Althans voor ons is het pagi, voor jullie geen idee (pagi, siang, malam of maggi :-), maar heel veel plezier, we volgen jullie!!

Selemat Jalan

• 07 Augustus 2011 - 22:23

Astrid:

Goede reis of zijn jullie al aangekomen?
    Groetjes