Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

16 Februari 2012 | Singapore, Singapore

Terwijl Marc en Dirk goed zijn aangekomen in Hong Kong zijn wij (lees: Paola en Luuk) ook goed aangekomen in Singapore. Onze eerste indruk was 'Schoon'. En wat een gebouwen. Echt een complete cultuurshock. Alsof je in New York zit. Van het mooie Indonesië naar een wereldstad. Dit wordt wel even wennen zeg!
De ochtend begint niet al te laat en onze koffers zijn ingepakt en we hebben al uitgecheckt. Het ontbijt was heerlijk en onze koffers zitten achter slot en grendel. We hebben kaartjes geregeld voor de hop-on hop-off bus. Dat is een bus die om het half uur komt en een vaste route heeft door singapore. Je kan opstappen waar je wilt en er weer uitgaan wanneer je wilt.
In China Town hadden we heerlijk gelopen in een gezellig marktje en een gegeten tussen de lokale mensen wat wij het liefst doen.
Helaas werden we al gauw teleurgesteld wanneer de weg was afgesloten voor de city tour bus en wij erachter kwamen na een uur te wachten. Eerst nog een halfuurtje lopen om naar de vorige halte te gaan en daar werd ons verteld dat de greenline helemaal niet meer reed. Wij stapte toen maar in bij de rode lijn, maar er was 1 probleempje. Ons kaartje bleek alleen maar voor de greenline te zijn en mochten er dus niet in. Paola had er maling aan en zei dat als de groene lijn niet meer reed het niet onze probleem was. Wij wilden van A naar B en als dat niet kan met de groene lijn gaan we met de rode lijn. De oude man in de bus vond ons erg eigenwijs en besloot uit het centrum te gaan rijden en ons ergens in de middle of nowwhere te droppen.Heeft een brutaal mens echt de halve wereld, vroegen wij ons af? Intussen was het al 16.30 en de laatste reed om 17.00. we moesten dus gauw uitzoeken waar we waren en als ze zo-de-mieter naar de halte voordat de laatste bus zou gaan. We wilden nog wel wat zien van de stad en waren op tijd bij de bus.We reden nog langs de drukke winkelstraat en stapte uit bij Little India. Een ontzettend grappig gezicht om alleen maar mannen op straat te zien en te bedenken waar de vrouwen gebleven zijn. We zijn er later achter gekomen dat het zo hoort dat mannen met mannen omgaan en gaan uit eten. Wij dachten dat ze allemaal van de mannenliefde waren. We hebben wat later op de avond heerlijk gegeten in een echte Indiaans eettentje. Vorken en lepels kennen ze niet in het restaurant en stokjes zijn er ook niet aanwezig. We moesten met onze handen eten. Er was een keurig kraantje waar je je handen voor en na kon wassen. Helemaal prima en we gingen er maar voor! Zalig gegeten. Moe, een beetje teleurgesteld dat onze city trip in het honderd was gelopen maar wel blij dat we iets van Singapore hadden gezien liepen wij terug naar het hotel. We pakten onze koffer en lieten ons afzetten bij de luchthaven waar de Blauwe Vogel ( KLM) klaarstond om weer naar Amsterdam te vertrekken. Van papa en Marc hadden we niks meer gehoord. Hoe zouden zij het hebben gehad? En met welke vlucht zouden zij thuiskomen?
Groot was onze verbazing ook toen zij op precies dezelfde tijd aankwamen op Schiphol en wij elkaar daar weer troffen. Toch...samen uit, samen thuis!