Tour du Batu - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu Tour du Batu - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Paola, Dirk, Marc en Luuk Thijs - WaarBenJij.nu

Tour du Batu

Door: Paola

Blijf op de hoogte en volg Paola, Dirk, Marc en Luuk

16 Augustus 2011 | Indonesië, Batu

Vandaag begonnen met onze fietstocht.De treinreis van Yogjakarta naar Kertosono ging prima, al bezorgde een medereiziger mij een hoge bloedddruk toen ik vroeg" Kertosono" ??? Zo van waar moeten we uitstappen...en zij gebaarde driftig oh no...terug...we zijn er al voorbij. He? Ik snapte er niets van, totdat Luuk opeens op het idee kwam dat zij wel eens Solo zou kunnen bedoelen en ja dat was allang geweest. Luuk had het bij het rechte eind en we hebben er met elkaar erg om moeten lachen. Enfin...twintig minuten te vroeg stonden wij met onze koffers bij de deur. Veel te vroeg en dus op tijd om bij het goede stationnetje uit te stappen. Daar stond onze gids Agus op ons te wachten. Helemaal prima. Een kwartiertje met de bus en daarna op de fiets. Het was een leuke tocht, maar wel langs een drukke weg. Ze rijden hier als gekken dus goed uitkijken...Verder hadden we veel bekijks. Mensen zwaaien naar ons en roepen je van alles toe. Verder heb ik (Paola) de Indonesische schooljongens een heerlijke middag bezorgd. Met mijn, iets te laag uitgesneden, V hals t-shirt (er hoorde een hemdje onder naar het was zooo warm, dus uitgedaan), en iets voorover gebogen op de mountainbike hadden de heren een heerlijk uitzicht op mijn bescheide boezem, maar men genoot er zichtbaar van. Ik moest erg lachen en dacht...zonnebril op, lief glimlachen, zwaaien en doorfietsen. Ik kom hier toch niet meer terug en draag zo bij aan een biologieles. Enfin, Dirk, Marc en Luuk hebben 45 km gefietst en geloof me het laatste stuk (15 km) was zwaar, heuvel op, heuvel af. Ik was al gestopt na 30 km en zat comfortabel bij Agus in de auto. Wiens idee was dit ook alweer....???
Morgen en de andere dagen wacht ons een zeer pittig programma. Wij slapen nu 3 nachten in een kolonale villa in Batu. Echt prachtig bovenop een heuvel. Uitzicht over de vallei en...de een moskee die hier ongeveer in de "achtertuin" staat. Tja na mijn opmerking van gisteren (krolse kattengeluid) wordt ik hard afgestraft.
Foto's kunnen we niet plaatsen aangezien we hier zeer beperkt internet hebben en een nog beperktere computer. De foto's zetten we er zo snel mogelijk op en de video's gooien we op youtube.com. Zodra de video's erop staan krijgen jullie bericht.

• 16 Augustus 2011 - 15:20

Nr 15:

Jeetje jongens wat leuk allemaal.....!!!
    we vinden het erg stoer van je Paola om al 30km te fietsen..!!
    Wat heerlijk is het dan, dat Agus klaar staat om je mee te nemen, als je niet meer kan. Goed geregeld!
    En een beetje jonge jongens verleiden hé?!
    Zo willen de kids daar allemaal wel een schooljuf "biologie".. dan wordt er niet meer gespijbeld :-)
    En wat heerlijk dat er dan een mooie huis voor je klaar staat na zo'n trip
    en de Cats als (achtergrond)muziek :-)
    Nou veel plezier de komende fietsdagen.. en geniet!!
    kus

• 16 Augustus 2011 - 17:22

R&T:

Wat een leuke verhalen weer. En wat een programma joh. Gelukkig heb ik een foto gezien van Luuk en Marc liggend op het strand anders gingen we ons namelijk zorgen maken of jullie wel voldoende uitgerust raken.....Geniet nog lekker. En Agus zou ik meenemen. Altijd handig als je het fietsen zat wordt ;-)) Liefs

• 16 Augustus 2011 - 17:44

Annelies:

Jullie maken weer een hoop mee! Altijd leuk om de reisverslagen ( waar haal je de tijd vandaan) te lezen! Ik heb nl het idee dat jullie of onderweg zijn of een iets aan het bezichtigen zijn. Maar ga zo door, het geeft ons veel plezier. Groeten aan mijnheer AH en de jongens, liefs Annelies

• 16 Augustus 2011 - 18:13

Sonja:

Mooie indrukken en jullie doen ook wat aan jullie conditie! Hier in Nederland hebben we nu ook 's zomerse temperaturen, minder regen dus lekker fietsweer. Have fun!

• 17 Augustus 2011 - 15:09

Nathalie:

Wat kunnen jullie toch 'beeldend' schrijven, complimenten! Ik heb het gevoel echt over jullie schouder mee te kijken en vind t heerlijk! Wat een mooie, waardevolle ervaringen maken jullie mee. Blijf lekker genieten met z'n viertjes!
    Enneh: was je jaloers op de aandacht voor Dirk dat je' alle remmen los 'liet op de fiets?;-) x uit apeldoorn

• 18 Augustus 2011 - 23:14

RS&M:

Hey daar!

Heerlijk genieten op deze avonturenreis en Paol toch sportief dat je het local onderwijs weer een stukje op weg hebt geholpen. Het is hier even stil geweest, maar we lezen weer met jullie mee en zijn weer helemaal bij. Laura komt zondag of maandag terug vanuit Kuala Lumpur. Als het goed is heeft ze vanavond op de Petronas Towers gestaan.

Geniet nog lekker daar en we kijken uit naar de vervolg verhalen.

Baci,
    Reinier, Sem en Mika